آفتاب

هشدار روحانی نسبت به خطر افراط‌گرایی در صورت پیروزی رقبای اصولگرا

هشدار روحانی نسبت به خطر افراط‌گرایی در صورت پیروزی رقبای اصولگرا

رویترز نوشت: روحانی رای‌دهندگان را دعوت به جلوگیری از بازگشت دوران افراط‌گرایی در ایران کرده است.

به گزارش ایلنا، «رویترز» با اشاره به صحبت های حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران گفت که او نسبت به خطر اقتدارگرایی درصورت روی کار آمدن رقبای اصولگرایش در انتخابات پیش رو هشدار داده است.

«رویترز» نوشت: روحانی خود در سال ۲۰۱۳ یک پیروزی عجیب کسب کرده است. او بعد از ۸ سال ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد که دور دوم انتخاباتش در سال ۲۰۰۹ با اعتراض مردم همراه بود روی کار آمد. او امروز با رقبای خود از جریان تندرو رقابت می‌کند.

این گزارش همچنین به سخنرانی روحانی در همایش‌های تبلیغاتی‌اش اشاره کرد و نوشت: روحانی در این همایش گفته ما نمی‌گذاریم فضای امنیتی و پلیسی گذشته به کشور برگردد. ایرانی‌ها به جهان ثابت خواهند کرد که دوران خشونت و افراط‌گرایی و فشار در کشور ما گذشته و ایران به دنبال عقلانیت است.

ابراهیم رییسی جدی‌ترین رقیب روحانی است که چندین دهه تجربه کار در قوه قضاییه را در کارنامه‌اش دارد و سال گذشته توسط رهبر ایران به تولیت آستان قدس منتصب شده است.

روحانی هنوز حمایت قابل توجهی از سوی مردم دارد به ویژه از میان قشر جوان و رای دهندگان شهری که وعده‌های او درباره آزادی‌های اجتماعی و پایان مداخله در زندگی شخصی افراد جدی می‌گیرند.

رویترز مدعی شده با این حال فعالان حقوق بشر در ایران می‌گویند دولت او آزادی‌های سیاسی و اجتماعی کمی ایجاد کرده است. روحانی بیشترین تمرکز خود را بر پایان دادن به انزوای بین‌المللی ایران گذاشته است.

روحانی در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: آزادی یکی از مهمترین مسائل ایرانی‌هاست و روحانی به وزیر اطلاعات خود دستور داده که هیچ دخالتی در زندگی خصوصی افراد نداشته باشد.

کد N1699755

وبگردی