آفتاب

جلیلی: راه حل مشکلات کشور مراجعه به تفکر و باورهای انقلابی است

جلیلی: راه حل مشکلات کشور مراجعه به تفکر و باورهای انقلابی است

شیراز- ایرنا- سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشور گفت: در این برهه زمانی، راه حل مشکلات کشور مراجعه به تفکر و باورهای انقلابی و استفاده کردن از ظرفیت های جوانان مومن است، همان گفتمانی که در دوران دفاع مقدس نیز حماسه آفرید.

به گزارش ایرنا جلیلی، عصر چهارشنبه در مسجد جامع شهر استهبان استان فارس در جمع حامیان سید ابراهیم رئیسی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب 2 تفکر برای پیشرفت و برون رفت از مشکلات وجود دارد، یکی نگرش به بیرون و جهان خارج و دیگری بهره گیری از ظرفیت های داخلی است.
وی ادامه داد: در حقیقت راه حل اصلی علاج مشکلات و تفکر برتر در این زمینه همانا توجه به ظرفیت های داخلی است.
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: دولت فعلی معتقد است با افزایش صادرات و حمایت از تولیدکنندگان می توان بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کرد حال باید پرسید این خواسته ظرف این چند سال به چه میزان محقق شده است؟
جلیلی بیان کرد: دولت یازدهم در آغاز با شعار هم سانترفیوژ بچرخد و هم چرخ زندگی مردم، وارد کارزار انتخاباتی شد، حال پرسش این است که در رآکتور اراک که بتن ریخته شد امروز تا چه اندازه چرخ اقتصاد کشور می چرخد‍؟
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دولت کنونی چاره حل مشکلات کشور را در امضای برجام و گفت و گو با دولت های غربی می داند در حالی که طرف های مقابل و در راس آن آمریکا نه تنها به روح برجام متعهد نیست بلکه به متن برجام نیز پایبند نبوده است.
جلیلی گفت: برخی می گویند چرا مثلا فلان آواز از تلویزیون پخش نمی شود، پرسش اینجاست آیا مشکل امروز کشور این مساله است؟ چالش امروز مردم در وهله نخست معیشت و اقتصاد است که باید فکری به حال آن شود نه چیز دیگری.
وی ادامه داد: بعضی اظهار می کنند اگر فلان دولت انتخاب شود جنگ می شود و ثبات کشور از بین خواهد رفت، در پاسخ به آنها باید گفت امروز دیگر دوران قاجار نیست که کشور با یک تهدید خارجی متشنج شود، امروز عظمت و قدرت ایران اسلامی مورد اذعان همگان از جمله دول استکباری است.
جلیلی گفت: برخی می گویند اگر به ما رای ندهید بین مردان و زنان دیوار کشیده می شود در جواب به این سخن باید بگوییم آنها باید پاسخگوی رفتار و عملکرد خود باشند نه اینکه با طرح شعارهای خلاف واقع اذهان عموم را منحرف سازند.
وی خواستار حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای در روز انتخابات 29 اردیبهشت شد و اظهار داشت: انتخاب مردم مسیر کشور را در چهار سال آینده تعیین می کند از این رو حضور پرشور مردم بسیار حائز اهمیت است.
شهرستان استهبان در فاصله 160 کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و نهم اردیبهشت 96 برگزار می شود.
2027 /6118 / 1876
خبرنگار: روح الله سعادتمندنژاد ** انتشار:غلامرضا مالک زاده
کد N1699571

وبگردی