آفتاب

تاثیر مصرف عصاره کامل گوجه فرنگی در مقابله با سرطان معده

تاثیر مصرف عصاره کامل گوجه فرنگی در مقابله با سرطان معده

تهران-ایرنا- نتایج مطالعه ای که به تازگی منتشر شد، نشان می دهد که مصرف عصاره کامل گوجه فرنگی ظرفیت درمان سرطان معده و حتی پیشگیری از ابتلا به این بیماری را دارد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی، مطالعات قبلی نشان داه اند که انواع گوجه فرنگی خواص ضد سرطانی دارند اما پژوهش جدید محققان آمریکایی و ایتالیایی با ارائه مدرک بیشتری در این زمینه نشان می دهد که عصاره کامل گوجه فرنگی پتانسیل درمان و حتی پیشگیری از ابتلا به سرطان معده را دارد.
محققان با بررسی اثرات عصاره کامل دو گونه گوجه فرنگی 'کوربارینو' (Corbarino) و 'سن مارزانو' (San Marzano) بر سلول های سرطانی معده دریافتند که این دو نوع گوجه رشد سلول های سرطانی معده را مسدود و خصیصه های بدخیمی آنها را تعدیل می کند.
محققان متوجه شدند که هر یک از این عصاره ها نه تنها رشد سلول های سرطانی معده را متوقف کرد بلکه در روند گسترش سلول های سرطانی نیز مداخله کرد و به مرگ سلول سرطانی منجر شد.
براساس یافته دیگر این تحقیق، اثرات ضد سرطانی عصاره گوجه فرنگی به یک ترکیب خاص آن مربوط نبود.
'دانیل بارون' از مرکز تحقیقات سرطان شناسی 'مرکوگلینو' در ایتالیا که در نوشتن این مطالعه همکاری داشت، می گوید: به نظر نمی رسد که اثر ضد توموری عصاره گوجه فرنگی مربوط به ترکیبات خاصی مانند 'لیکوپن' باشد بلکه گوجه فرنگی به طور کامل نقش دارد.
به گفته محققان، یافته های آنها نشان می دهد که عصاره کامل گوجه فرنگی برای پیشگیری و درمان سرطان معده مفید است.
علمی**2038**
مترجم: درنا محمدیان* انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
کد N1698322

وبگردی