آفتاب

عادل آذر: وظیفه دیوان محاسبات حراست از بیت المال است

عادل آذر: وظیفه دیوان محاسبات حراست از بیت المال است

تهران- ایرنا- رییس دیوان محاسبات کشور با اشاره به فصل 54 و 55 قانون اساسی گفت: دیوان محاسبات کشور وظیفه پاسداری از بیت المال را دارد.

به گزارش ایرنا؛ عادل آذر عصر دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری استان تهران در سال 96 افزود: تفسیر قانون و تحلیل آن در دیوان محاسبات موثر است و پاسداری از بیت المال تنها پاسداری از دارایی های فیزیکی نیست، مهم پاسداری از سرمایه های انسانی است.
وی تصریح کرد که نظارت هدایتگرانه، مقتدرانه و پیشگیرانه شعار اصلی دیوان محاسبات است.
رییس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه در بخش پیشگیرانه برای مدیران دوره های آموزشی در نظر گرفتیم تا بدلیل نداشتن اشراف به قوانین خطاها به حداقل برسد خاطرنشان کرد: این دوره ها از مهرماه آغاز می شود.
وی یادآور شد: در بخش هدایتگرانه نیز مشاوره را در دستور کار قرار دادیم و برای آنکه مدیر در مسیر توسعه اثر گذار باشد باید بدون آنکه اذیت شود باید در زمینه برداشت مثبت از قانون مشاوره ببیند.
رییس کل دیوان محاسبات کشور مدیران را سرمایه اصلی کشور دانست و گفت هرگاه و در مرحله ای که تخلفی دیده شود موضوع بررسی بر عهده حسابرسان دیوان قرار خواهد گرفت.
در این مراسم از زحمات ستاری مدیرکل دیوان محاسبات استان تهران تقدیر شد و ابراهیم نامداری به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات تهران معرفی شد.
تهرام/1109/7243/1348خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: علی شریفی
کد N1697905

وبگردی