آفتاب

64 درصد از کارمندان قوای سه گانه کشور عضو بسیج هستند

64 درصد از کارمندان قوای سه گانه کشور عضو بسیج هستند

کاشان - ایرنا - رئیس سازمان بسیج کارمندی کشور گفت: 64 درصد از کارمندان در سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه و همچنین نهادهای غیردولتی عضو بسیج هستند.

به گزارش ایرنا، محمد امیرخانی روز یکشنبه در دیدار با آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اظهار کرد: پنج هزار و 800 طلبه و غیرطلبه نیز بعنوان مربی حلقه ‌های صالحین در سراسر کشور فعال هستند.
وی افزود: تاکنون 21 هزار حلقه صالحین مُزین به نام 21 هزار شهید کارمند در سراسر کشور تشکیل شده است.
وی با بیان این که در هر حلقه صالحین 45 نفر حضور دارند، خاطرنشان کرد: در هر حلقه 15 نفر عضو اصلی محسوب می شوند و بقیه از محتوای حلقه‌ های صالحین استفاده می کنند و در مجموع 6 هزار نفر نیز مسئولیت حلقه های صالحین در سراسر کشور را بر عهده دارند.
امیرخانی با اشاره به این که برای ششمین سال متوالی، شهید شاخص کارمندی را معرفی می کنیم، گفت: استاندار گیلان بعنوان استاندار آسمانی، نخستین شهید شاخص کارمندی کشور معرفی شد و پس از آن شهیدانی همچون علیرضا نوری قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی به این عنوان انتخاب شدند.
شهید علی انصاری استاندار اسبق گیلان در 15 تیر 1360 در خیابان لاکانی رشت مورد هجوم ناجوانمردانه منافقان قرار گرفت و در 37 سالگی به مقام عالی شهادت نائل شد.
سردار شهید علیرضا نوری، قائم مقام لشکر 27 محمد رسول‌ الله(ص) در دوران دفاع مقدس و بنیانگذار حراست راه آهن جمهوری اسلامی ایران بود که در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.
رئیس سازمان بسیج کارمندی در ادامه با بیان این که شهید علی فارسی بعنوان ششمین شهید شاخص کارمندی کشور انتخاب شده است، ابراز داشت: برای معرفی این شهید شاخص کارمندی کشور، 31 ستاد در 31 مرکز استان کشور ایجاد شده و 10 استان نیز در سطح کشور با محوریت این شهید، یادواره برگزار می‌کنند و در هفته دولت نیز ویژه برنامه ‌ای با محوریت این شهید در تهران برگزار می‌ شود.
جهادگر شهید حاج علی فارسی بعنوان فرمانده پشتیبانی و لشکر مهندسی رزمی جنگ استان اصفهان سال 65 در عملیات کربلای 5 به لقای معبودش رسید.
رئیس سازمان بسیج کارمندی کشور همچنین با تاکید بر ضرورت بهره گیری از شبکه های استانی برای معرفی شهیدان شاخص یادآور شد: سال گذشته 23 شبکه استانی توفیق معرفی شهید شاخص کارمندی کشور را داشتند اما امسال ظرفیت بالاتری را در اختیار داریم.
7408/6136/6027 * خبرنگار: یوسف صائب* انتشار: شکراللهی
کد N1697071

وبگردی