آفتاب

آمار دقیق حوزه فناوری توسط مرکز آمار ایران ارائه شد

آمار دقیق حوزه فناوری توسط مرکز آمار ایران ارائه شد

مرکز آمار ایران آمار دقیق حوزه فناوری را در کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۶۴ کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه و در ادامه بررسی روند توسعه شاخص های علم وفناوری جمهوری اسلامی ایران ۱۳۹۲-۱۳۸۰، موضوع زیرساخت های علم و فناوری کشور مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی پیرامون این موضوع ارائه شد.

در این گزارش تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، تعداد پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، مؤسسات پژوهشی دارای مجوز، تعداد کارگاه‌های دارای فعالیت در حوزه تحقیق و توسعه، تعداد قطب‌های علمی وابسته به وزارت علوم و تعداد انجمن‌های علمی کشور در این بازه زمانی مقایسه و نقاط قوت و ضعف این حوزه‌ها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

در ادامه این گزارش همچنین براساس معیارها و شاخص‌های نوآوری جهانی (Global Innovation Index) ضریب نفوذ تلفن همراه، استفاده از اینترنت و پهنای باند بین المللی در کشورمان با برخی دیگر از کشورها مقایسه شد.

درادامه جلسه اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پیرامون موضوع پرداختند، که اهم آن می توان به تعریف و دسته بندی دقیق مفاهیم و شاخص های مربوط به زیرساخت های علم و فناوری کشور، تبیین شاخص‌های کیفی در بعضی از حوزه‌های علم و فناوری، ارائه دقیق و شفاف آمار حوزه علم و فناوری و زیرساخت های آن توسط مرکز آمار ایران و اصلاح تعاریف و شاخص‌های مربوط به قطب های علمی در کشور اشاره کرد.

کد N1696915

وبگردی