آفتاب

قالیباف: در دولت مردم، خود را وقف محرومان خواهیم کرد

قالیباف: در دولت مردم، خود را وقف محرومان خواهیم کرد

تهران- ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت مردم، ما مثل گذشته خود را وقف مردم بویژه خانواده های محروم و مستضعف خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف روز یکشنبه در همایش بانوان حامی دولت مردم که در مجتمع سرچشمه برگزار شد تاکید کرد: دولت مردم دولت شماست و همه سیاست های آن بر این مبنا خواهد بود که مردم بر سرنوشت خود حاکم باشند
وی همچنین به نقش زنان اشاره کرد و گفت:بخش قابل توجهی از زنان شایستگی هایی دارند تا در عرصه های مدیریتی کشور تاثیرگذار باشند.
وی با بیان اینکه این نقش در محیط های مختلف به درستی تعریف نشده است اظهار کرد: زنان علاوه بر تربیت فرزندان و نسل آینده می توانند در عرصه های اجتماعی در زمینه های مختلف حضور پیدا کنند.
قالیباف با اشاره به اینکه مزیت نسبی زنان در عرصه های اجتماعی بسیار بیشتر از مردان است ادامه داد: باید در عرصه های مختلف مدیریتی از ظرفیت زنان استفاده کنیم.
به گفته وی دولت مردم مصمم است این فرصت را برای زنان کشور فراهم کند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین اظهار کرد که بحران اقتصادی، رکود و بیکاری عرصه را برای مردم تنگ و فشار زندگی را زیاد کرده است و بخش قابل توجهی از مردم از زندگی خود لذت نمی برند.
به گفته قالیباف بیش از 15 درصد مدیران در شهرداری تهران زنان هستند.
وی گفت:آمارها نشان می دهد بخشی از جامعه 12 درصد بیشتر از خانواده های کم درآمد هزینه می کنند که این نتیجه ضعف مدیریت و نگاه اشرافی گری و بی توجهی به اقشار کم درآمد است.
قالیباف اضافه کرد: در بعضی از خانواده ها مردان با وجود اینکه در 2 شیفت کار می کند و زن خانواده نیز شاغل است اما به سختی زندگی خود را می گذرانند.
وی با بیان اینکه دولت مردم برای زنان سرپرست خانوار برنامه ریزی مشخص و دقیق دارد تصریح کرد: از اینکه دولتمردان برای این قشر تدبیر ویژه ای ندارند متاسف می شوم.
قالیباف یادآور شد: الگویی که در شهر تهران برای زنان سرپرست خانوار اجرا شد در دولت مردم ملی خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه متعجبم از گفتار دولتمردان که می گویند اگر خانواده های محروم حمایت شوند گرانی ایجاد می شود اظهار کرد: چطور بودجه کشور سه برابر می شود و حقوق های نجومی گرانی ایجاد نمی کند اما سه برابر کردن یارانه این قشر باعث گرانی می شود؟
قالیباف گفت: در مناظره وقتی بحث واردات غیر قانونی کالا اتفاق افتاد از این موضوع سوءاستفاده کردند و کارت بازرگانی یک جوان بیکار در یک نقطه دوردست را گرفتند و گفتند دختر مظلوم وزیر؛ پس خانواده ای که هشت معلول دارد چه بگوید؟
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
سید مصطفی آقا میرسلیم، اسحاق جهانگیری ،حسن روحانی، سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و سید مصطفی هاشمی طبا 6 نامزد برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.
تهرام/9353 /1042
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری ** انتشار دهنده :فاطمه نوری جهانگرد
کد N1696785

وبگردی