آفتاب

واکنش اژه ای به گفته های جهانگیری و روحانی در مناظره سوم/ معاون احمدی نژاد را محاکمه کردیم!

واکنش اژه ای به گفته های جهانگیری و روحانی در مناظره سوم/ معاون احمدی نژاد را محاکمه کردیم!

اژه ای: دردوره قبل با معاون اول رئیس جمهور برخورد شد و درحالی که در همان سمت بود 13 جلسه از وی تحقیق شد و در حال تحمل کیفر است همچنین با افرادی که درمظان اتهام بودند برخورد شد و کسانی که فسادشان ثابت نشد قرار منع تعقیب صادر شد اما با کسانی که فساد برای آنها ثابت شد قوه قضائیه با قاطعیت برخورد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، در واکنش به برخی مطالب مطرح شده در مناظره‌ها گفت: در برخی مناظره‌های انتخاباتی مطالب و اتهاماتی را علیه قوه قضاییه و ارزش‌های نظام مطرح کردند که آدم شرمنده می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای  درحاشیه سمینار حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرگزاری میزان مبنی بر اینکه در این سمینار چه مباحثی مطرح شد، اظهار کرد: مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه هر چند وقت یکبار با مجموعه خود نشست برگزار می‌کند و در این نشست از بنده نیز دعوت شده بود که عمده مسائل مطرح شده مربوط به موضوعات حفاظت اطلاعات قوه قضائیه بود.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در این نشست بنده دو موضوع را مطرح کردم که یکی  توصیه به مسائل اخلاقی و توجه به خود با عنایت به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان بود. همچنین با توجه به جایگاه مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه مطالبی پیرامون ضرورت مراقبت و صیانت از مجموعه قوه قضائیه مطرح شد.
معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در آخرین مناظره انتخاباتی اظهار داشته که قوه قضائیه با فساد دردولت دهم برخورد نکرده است و در برخورد با پرونده اخیرِ آموزش وپرورش تبعیض آمیز عمل کرده است و بیان کرده که مبارزه با فساد به شرط رعایت عدالت اشکالی ندارد، تصریح کرد: متاسفانه در برخی از مناظرات و صحبت‌های برخی نامزدهای انتخاباتی در هفته‌های اخیر مطالبی بیان شده که انشاءالله پاسخ لازم و قاطع در زمان خود داده خواهد شد و در فضای فعلی انتخابات برای اینکه مسائلی پیش نیاید دم فرو بسته‌ایم.
سخنگوی دستگاه قضا افزود: اتهامات زیادی علیه قوه قضائیه و ارزشها و نهادهای نظام مطرح کردند که متاسفانه آدمی شرمنده می‌شود که برای جذب برخی افراد خاص و رأی علیه قوه قضائیه و نظام صحبت‌هایی مطرح می‌کنند.
وی گفت: اگر قوه قضائیه و سایر نیروهای جان برکف از اول انقلاب با تروریست‌ها مبارزه نمی‌کردند آقایان امروز کجا بودند. قوه قضائیه با مافیای مواد مخدر مبارزه کرده است . متاسفانه کسانی مسائلی را به زبان آوردند که گذشته خودشان روشن است.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: قوه قضائیه مجری قوانینی است که مجلس تصویب کرده است ودر اوایل انقلاب این دادگاه انقلاب و مردم جان بر کف بودند که به وسیله تروریست‌ها شهید می‌شدند همین کسانی که خودشان قائل بودند که باید افراد علنی مجازات شوند امروزحرفهای دیگری را مطرح می‌کنند.
معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: اینکه  قوه قضائیه دردولت قبل با فساد مبارزه نکرده خلاف و کذب است. قوه قضائیه با همه مفسدین اقتصادی رده بالا برخورد می‌کند همچنین بامفسدین وکسانی که در جایگاه‌های بالای حکومتی دارای فساد هستند برخورد می‌شود.
سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: دردوره قبل با معاون اول رئیس جمهور برخورد شد و درحالی که در همان سمت بود 13 جلسه از وی تحقیق شد و در حال تحمل کیفر است همچنین با افرادی که درمظان اتهام بودند برخورد شد و کسانی که فسادشان ثابت نشد قرار منع تعقیب صادر شد اما با کسانی که فساد برای آنها ثابت شد قوه قضائیه با قاطعیت برخورد کرد.
وی افزود: قوه قضائیه امروز نیز با کسانی که فساد مالی وامنیتی دارند برخورد می‌کند و افتخار دستگاه قضا م این است که با دانه درشت‌ها برخورد و تحت تاثیر فضاسازی‌ها و فشارها قرار نگرفته‌ است.
 
کد N1696721

وبگردی