آفتاب

بازنشستگی پیش از موعد 250 هزار نفر از کشاورزان و عشایر کشور در سال جاری

بازنشستگی پیش از موعد 250 هزار نفر از کشاورزان و عشایر کشور در سال جاری

ساری - ایرنا - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر کشور گفت که 250 هزار نفر از این اقشار در کشور تا پایان امسال پیش از موعد بازنشسته می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدرضا رستمی روز شنبه در مراسم اعطای اولین احکام بازنشستگی پیش از موعد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر در بابلسر افزود : بر اساس قانون جدید تمامی کسانی که 10 سال سابقه پرداخت بیمه و 70 سال و بالاتر سن داشته باشند ، بازنشسته می شوند و از حقوق و مزایای این صندوق برخودار خواهند شد.
وی ادامه داد : این قانون در سال 93 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و پس از تائید شورای نگهبان در یک فرایند قانونی ، دولت تدبیر و امید آن را به اجرا درآورده است.
رستمی گفت : همچنین علاوه بر 250 هزار نفر تا پایان سال 96 تعداد 50 هزار نفر دیگر نیز از این قانون برخوردار و بازنشسته پیش از موعد خواهند شد.
وی افزود : این طرح چهار هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی دارد که خوشبختانه دولت این مبلغ را تامین کرده است.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اظهار داشت : براساس قانون ، افرادی که عضو این صندوق هستند باید برای بازنشستگی حداقل 15 سال حق بیمه پرداخت کرده و 65 سال سن داشته باشند ، ولی در قانون جدید بازنشستگی پیش از موعد برای افراد 70 سال به بالا تعریف شده است .
وی افزود : هم اکنون یک میلیون و 500 هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند و سهم استان مازندران 70 هزار خانوار است .
رستمی جمعیت زیر پوشش را 6 میلیون نفر اعلام و تاکید کرد که دولت تلاش می کند تا افراد بیشتری از کشاورزان ، روستائیان و عشایر زیر پوشش این صندوق قرار گیرند.
به گزارش ایرنا ، در این مراسم اولین احکام بازنشستگی پیش از موعد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر توسط وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به 10 نفر از بازنشستگان این صندوق اعطاء شد.
خبرنگار : زینب حبیب پور گودرزی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7328/1654
کد N1696094

وبگردی