آفتاب

روایت ۴۰ هنرمند از گرایش‌ها در هنر معاصر ایران

روایت ۴۰ هنرمند از گرایش‌ها در هنر معاصر ایران

نمایشگاه رویکردها و گرایش‌ها در هنر معاصر ایران با آثار شاخص و تنوع زیادی جریان‌های مختلف هنری افتتاح شد.

به گزارش ایلنا؛ نمایشگاه رویکردها و گرایش‌ها در هنر معاصر ایران با ارائه آثاری از ۴۰ هنرمند جوان و نسل‌میانی که زوایایی متنوع از جریان‌های هنری را بازتاب می‌دهند، در گالری پردیس ملت گشایش یافت.

حضور آثار نام‌های شاخص، نمونه‌های موفق از آثار این هنرمندان شناخته‌شده و البته تنوع چشمگیر از جریان‌های مختلف هنری، وجهی خاص به این رویداد بخشیده است.

زهرا گلشن (مدیر موسسه فرهنگ و هنر ماندگار) که برگزارکننده این نمایشگاه است، گفت: هنر معاصر ایران به پیشروترین هنر ایران در عرصه بین‌المللی تبدیل شده و شایسته است نمایشگاه‌هایی با رویکردهای پژوهشی روند حرکتی آن را به تحلیل و واکاوی بنشینند. موسسه فرهنگ و هنر ماندگار که به تازگی متولد شده است، قصد دارد گام‌های جدی در این زمینه بردارد.

فرناز محمدی (نمایشگاه‌گردان این رویداد) نیز اظهار کرد: بسیار سخت بود که بتوانیم چکیده‌ای از هنرمندان با رویکردهای معاصر را نشان دهیم. در واقع هیچ نمایشگاهی نمی‌تواند ادعا کند می‌تواند در یک نمایش، همه داشته‌های هنر معاصر ایران را ارائه کند، اما احتمالاً ما توانستیم برش‌هایی از پرقدرت‌ترین جریان‌های هنری این روزهای هنر معاصر کشور را اینجا گرد هم آوریم.

او ادامه داد: ما در این نمایشگاه، آثار مجسمه‌سازان را هم در کنار نقاش‌ها نمایش دادیم. این اتفاق خوشایندی است که رخ داده و البته باید بگویم در کنار همه این‌ها من به ابعاد دیگری هم فکر می‌کردم.

کیوریتور این نمایشگاه گفت: از آنجا که پایان‌نامه من اقتصاد هنر بوده، خواستم جریان شکننده اقتصاد هنر را در حد توان این نمایشگاه به حرکت درآورم. این هنرمندان نمونه‌های شاخصی هستند که در این سال‌ها آثارشان رشد داشته و در روزهایی که به دلایل مختلف ممکن است مارکت هنر شاهد افتی شده باشد، خواستم بازار هنر را محک دوباره‌ای بزنیم. از این منظر در واقع من هنرمندانی را در اولویت قرار دادم که قیمت آثارشان ثبات بیشتری دارند، اما به حتم در دورهای بعدی این نمایشگاه از سایر هنرمندان هم دعوت خواهد شد.

این مجموعه با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران گرد هم آمده و بنا دارد ضمن نشان دادن بخش‌هایی پرقدرت از رویکردهای متنوع در هنر معاصر ایران و ارائه آثار قابل تأمل و تماشایی، زمینه پژوهش و جست‌وجویی هرچند گذرا برای علاقه‌مندان به هنر فراهم آورد.

در این نمایشگاه آثار پویا آریان‌پور، نسیم ابوالقاسم، شهریار احمدی، مسعود اخوان‌جم، مریم اشکانیان، امیرحسین بیانی، مجتبی تاجیک، مونا پاد، مهدیه پازوکی، مرتضی پورحسینی، آرمین پورفهیمی، بهناز جلالی، وحید چمانی، شیما خشخاشی، سلمان خوشرو، فرناز ربیعی‌جاه، آزاده رزاق‌دوست، روشنا رستمی، حامد رشتیان، لیلی رشیدی، بابک روشنی‌نژاد، کامبیز صبری، نسترن صفایی، طاهره صمدی‌طاری، قدرت‌الله عاقلی، کیوان عسگری، سمیرا علیخان‌زاده، زهرا قیاسی، بهنام کامرانی، کورش گلناری، یسری مجتهدی، احمد مرشدلو، مانلی منوچهری، نزار موسوی‌نیا، نگار نادری‌پور، بنفشه همتی، بیتا وکیلی، لیلا ویسمه، الهه یزدانیان و محمدرضا یزدی به‌نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا ۱۹ خرداد در پردیس سینما گالری ملت برپاست.

کد N1696011

وبگردی