آفتاب

معاون سازمان بهزیستی: سیستم فوریت های اجتماعی ایران در خاورمیانه بی نظیر است

معاون سازمان بهزیستی: سیستم فوریت های اجتماعی ایران در خاورمیانه بی نظیر است

آستارا - ایرنا - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سیستم یکپارچه و منسجم فوریت های اجتماعی ایران با هدف پیشگیری از آسیب های جامعه، در میان کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حبیب الله مسعودی فرید روز جمعه در آئین افتتاح مرکز فوریت های اجتماعی آستارا در اداره بهزیستی این شهرستان افزود: در بسیاری از کشورها، خدماتی که برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه می شود، یکدست و منسجم نیست ولی مراکز فوریت های اجتماعی ایران آسیب هایی نظیر خودکشی، همسر آزاری، کودک آزاری و مشکلات خانوادگی را پوشش می دهد.
وی اضافه کرد: سیستم فوریت های اجتماعی در کشور ما شامل مرکز مداخله در بحران، خط تلفن اطلاع رسانی 123 و خدمات سیار است و با همکاری نیروهای متخصص ، خدمات ارائه می دهد.
مسعودی فرید با اشاره به اینکه تا پایان سال 95 ، 197 مرکز فوریت های اجتماعی در کشور داشتیم، اظهار کرد: 25 مرکز از ابتدای امسال تاکنون در نقاط مختلف کشور راه اندازی شده و با همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی، یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی 140 مرکز دیگر اختصاص یافته که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.
مسعودی فرید با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی به منظور کاهش تعداد مراجعه کنندگان به این مراکز ، اقدامات خوبی در مناطق محروم انجام می دهد، گفت: 30 شهرستان محروم برای بهره مندی از خدمات جامع بهزیستی در کشور تعیین شده و تاکنون 15 شهرستان تحت پوشش قرار گرفته است.
وی با اشاره به فعالیت هفت هزار روستا مهد (مهد کودک هایی که در مناطق روستایی قرار دارند) در کشور افزود: تمام کودکان این روستا مهدها ، روزانه تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار دارند تا از تغذیه مناسب برخوردار شوند.
فرماندار شهرستان آستارا نیز در این آئین گفت: با توجه به تعدد آسیب های اجتماعی در کشور، اقدامات فوریت های اجتماعی می تواند گامی موثر در پیشگیری از آسیب ها باشد.
یونس رنجکش با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به حوزه بهزیستی دارد، افزود: در برنامه ششم توسعه، حمایت از برنامه های بهزیستی به خصوص در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی را شاهد خواهیم بود.
ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: آغاز به کار مرکز فوریت های اجتماعی در آستارا می تواند بخشی از آلام افراد آسیب دیده در بخش های مختلف اجتماع را کم کند.
وی حمایت از این مراکز را در جهت سالمسازی خانواده ها و جامعه ضروری خواند.
در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی اداره بهزیستی آستارا 634 خانوار مستمری بگیر، سازماندهی شده است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
7105 / 7124/2007
کد N1695367

وبگردی