آفتاب

اشتیاق بی مثال در کوچه های انتظار

اشتیاق بی مثال در کوچه های انتظار

کرج-ایرنا- شوروحالی وصف ناشدنی است در شب نیمه شعبان، این جشن، کودکان را به وجد آورده و دل شکسته سالمندان را همچنان امیدوار نگه داشته ، شاید رخ ماه تابان غایب از نظرها به قرن ها انتظار خاتمه دهد و در پرتو نورش جهان بدرخشد و سامان بگیرد.

به گزارش ایرنا، این روزها ،کوچه پس کوچه ها، غوغایی برپاست، کودکان پاک و معصوم با اندوخته هایشان شهررا آذین بندی کرده اند و رسم میهمان نوازی را که از بزرگان خود آموخته اند در خوان میلاد آقای غایب از نظرها را تمرین می کنند.
کودکان پاکند و به همین دلیل واسطه قرار گرفته اند تا در کوچه پس کوچه های شعبان دعای تعجیل در ظهور را سردهند ، شاید به خاطر بی گناهی آنان، آقا بیاید و چشم ها به جمال مهدی موعود(عج) باز شود.
شب نیمه شعبان چه غوغایی در شهر برپاست، گوشه گوشه شهر شور و اشتیاق است از برای آمدن امام خوبی ها، امامی که نشان از
پیامبر( ص) ، علی مرتضی (ع ) ، فاطمه زهرا (س) و تمام انبیاء و اولیاء(ع ) با خود به همراه دارد ، امامی که یک تاریخ است، امامی که از گذشته ها تا به حال حرف ها در سینه دارد، امامی که مخزن اسرار حق است و قرن ها تاریخ بشریت را نظاره گر بوده است.
او از تاریخ برای انسان های عصر ظهور خواهد گفت، او تاریخ را بی واسطه دیده است ، ظلم ها، ستم ها ، خوبی ها و ارزش ها را مثال می زند.
او می آید با دستانی پر از مهر و محبت برای کسانی که دست ظلم قامتشان را شکسته و حق و حقوقشان را پایمال کرده ،او می آیدتا برهاند مظلوم را از دست ظالمانی که حتی درکشتارکودکان و بی گناهان هیچ ترحمی دروجودشان نیست.
کودکان شهرشنیده اند که آقا بسیار مهربان است ، برایش اسپند دود می کنند، شربت و شیرینی می دهند و برای سلامتی اش دعا می خوانند.
شهر سرور وشادی است چرا که نیمه شعبان ظهور حس وحال عجیبی دارد، شعبان ابتدایش میلاد امام مظلوم است و نیمه اش آمدن امام منجی و این بسی پررمز وراز است.
شورو نشاط موج می زند برای ظهور، امامی که طعم خوش و واقعی عدالت را به جهان خواهد چشاند.
کودکان شهر می دانند امام مهربانی ها خواهد آمد، شاداب و خوشحال کوچه ها را تمیز می کنند تا برای خاطر عزیزش کاری کرده باشند.
سردر خانه ها چراغانی است زیرا شعبان ، ماه سراسر نور و سرور است، ماهی که بدرآن با آمدن منجی درنیمه کامل می شود.
نیمه شعبان امسال حس و حال دیگری دارد، با جمعه مصادف است و این برای انتظاران امید بخش است.
این روزها البرزیا ایران کوچک ، مردمانش از اقوام مختلف شادمانی به راه انداخته اند و در روز نیمه شعبان شادی ها به اوج خود رسیده است.
جشن و سرور میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) در گوشه گوشه البرز برپاست و شب نیمه شعبان مردم تا پاسی از شب به پخش شربت و شرینی پرداختند.
دعا برای تعجیل در ظهور امام عصر (عج) مناجات مردم البرز است و چشم ها برای آمدن مهدی موعود (عج ) به آسمان است.
7410/ 6155 خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
کد N1695145

وبگردی