آفتاب

افزایش همکاری علمی دانشگاه‌های خوارزمی و مدیترانه شرقی قبرس

افزایش همکاری علمی دانشگاه‌های خوارزمی و مدیترانه شرقی قبرس

رئیس دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس (EMU) در دیدار با رئیس دانشگاه خوارزمی خواستار برگزاری دوره های مشترک بین المللی و تبادل استاد و دانشجو شد.

به گزارش ایلنا، با توجه به تصمیم وزارت علوم تحقیقات و فناوری مبنی بر اولویت دانشگاه خوارزمی بر بین المللی شدن، یکی از اقدامات پیش رو برگزاری دوره های مشترک بین المللی است.

بدین منظور و با توجه به اولویت ارتباط با کشورهای همسایه و اشتراکات فرهنگی، مسئولان دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس، با رئیس و مسئولان دانشگاه در تهران  دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار محمد علی سبحان اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی، ضمن معرفی فعالیت های جدید دانشگاه، اولویت‌های اصلی را تبادل استاد و دانشجو در چارچوب دوره های مشترک بین المللی و انجام پروژه های تحقیقاتی بین المللی با توجه به توانمندی های دانشگاه در زمینه های نفت و گاز، پلاسمای پزشکی، تحقیقات سلولهای بنیادی و علوم انسانی اعلام کرد.

در ادامه دکتر  نجداد، رئیس دانشگاه EMU با معرفی این دانشگاه به عنوان دانشگاهی جامع با ۲۰ هزار دانشجو که نیمی از آن خارجی هستند و در نظام رتبه بندی تایمز در رده دانشگاه های با رتبه ی ۶۰۰ جهانی قرار دارند؛ اظهار داشت که پذیرش دانشجویان خارجی در آن دانشگاه در جایگاه خوبی قرار دارد. ۳۸۰ عضو هیات علمی از ۶۸ کشور دنیا در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند.

وی در ادامه ضمن استقبال از همکاری با دانشگاه خوارزمی، خواستار برگزاری دوره های مشترک بین المللی و تبادل استاد و دانشجو شد.

کد N1694443

وبگردی