آفتاب

رییس مرکز افتای ریاست جمهوری: آموزش مبانی امنیتی فضای مجازی برای کارکنان دولت ضروری است

رییس مرکز افتای ریاست جمهوری: آموزش مبانی امنیتی فضای مجازی برای کارکنان دولت ضروری است

تبریز- ایرنا- رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای (امنیت فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات) ریاست جمهوری گفت: آموزش و فرهنگ سازی مبانی امنیتی فضای مجازی در بین کارکنان و مدیران دستگاه های دولتی امری ضروری است.

به گزارش ایرنا، رضا جواهری روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه مرکز مدیریت راهبردی افتای آذربایجان شرقی افزود: همانطور که برای حفاظت از مرزها نیروهای انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج تلاش می کنند باید در قبال حملات دشمن در فضای مجازی نیز توجه جدی داشته باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به رسوخ و نفوذ فضای مجازی در زندگی روزمره انسان ها امنیت این فضا نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
جواهری اظهار کرد: هر دستگاه در قبال خدمات و حفظ دارایی ها و اماناتی که دارد باید پاسخگو باشد و امنیت فضای مجازی مقوله ای است که باید در دستگاه های دولتی مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی اظهارکرد: اکاذیب و شایعات در فضای مجازی به سرعت منتشر می‌شود و اگر شایعات در فضای مجازی رخ بدهد امنیت ملی به خطر می‌افتد و باید آن را پیگیری و از آن جلوگیری کنیم.
رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری در خصوص امنیت فضای مجازی گفت: امنیت جزء لاینفک فضاهای مجازی است که شامل پیشگیری، دفاع و اقدامات بازدارنده است و باید این مولفه‌ها را مدنظر داشته باشیم.
وی در خصوص نقش مرکز افتا افزود: این مرکز نقش حلقه واسطه بین سه بخش اصلی مراجع حاکمیتی، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی را بر عهده دارد.
جواهری ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور، به عنوان حوزه مصرف محصولات و خدمات افتا و بخش خصوصی نیز به عنوان حوزه تولید محصولات و خدمات با این مرکز مرتبط هستند.
وی در خصوص مخاطرات زیرساختی این فضا گفت: بدافزارهای متعددی در این فضا وجود دارد که این امر ضرورت اشراف بر تکنولوژی را ایجاب می کند تا دست اجانب را از داده های خود کوتاه کنیم.
رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه نخبه ها به سختی جذب مراکز دولتی می شوند، افزود: این موضوع باعث شده برخی ماموریت ها برون سپاری شود که نیاز به پل ارتباطی درست است.
وی اظهار کرد: رعایت اصول برون سپاری از سوی سازمان ها و انجام اقدامات مناسب در راستای فرهنگ سازی در حوزه امنیتی مورد توجه مدیران دستگاه ها قرار گیرد.
جواهری هدف از راه اندازی مرکز 'افتا' در استان ها را رصد مستقیم فضای مجازی و زیرساخت های آن، هماهنگی بین دستگاه ها و شرکت های خصوصی، شناخت چالش ها و موانع پیشرو، شناسایی ظرفیت های علمی، تخصصی و دانشگاهی استان و جمع آوری داده ها در لحظه برشمرد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
کد N1694363

وبگردی