آفتاب

حجت الاسلام رئیسی: حضور مردم سایه جنگ را از کشور برداشته است

حجت الاسلام رئیسی: حضور مردم سایه جنگ را از کشور برداشته است

کرمان - ایرنا - حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهمترین مولفه قدرت در نظام ما حضور مردم متدین در صحنه است و آنچه سایه جنگ را از کشور برداشته، حضور مردم است.

به گزارش ایرنا، وی شامگاه سه شنبه در جمع اعضای ستاد و هواداران خود در سالن تلاش شهر کرمان افزود: افتخاراتی که مردان بزرگ و زنان فرهیخته کشور آفریده اند، اساس قدرت در نظام ما را شکل داده و امروز جامعه اسلامی بر اساس رشاهدت ها و شهامت ها، به نقطه های افتخارآمیزی رسیده است و شاهد افتخار و سرافرای ملت بزرگ ایران در عرصه علم و فناوری هستیم.
وی بیان کرد: هر جا حضور مدیریت جهادی و انقلابی بوده، آنجا شاهد افتخارات عظیمی برای ملت بوده ایم اما امروز برغم همه این افتخارات، ملت عزیز ما دچار مشکلاتی شده اند که این مشکلات شایسته این ملت قهرمان و بزرگ نیست.
وی گفت: آنچه امام (ره) به ما آموخت، خداباوری و مردم باوری است نه مردم را شعار دادن بلکه مردم و جوانان را باور داشتن است.
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: آنچه امام راحل و رهبر معظم انقلاب به ما آموختند در پرتو خداباوری، مردم باوری، جوان باوری و خودباوری است و در همه عرصه ها گفته ایم و عمل کرده ایم که ما می توانیم.
وی تصریح کرد: در شان ملت ایران نیست که مشکلاتی از قبیل فقر مطلق در گوشه و کنار کشور را شاهد باشیم و جوانی تحصیلکرده با مدرک تحصیلی را ببینیم که کسب و کار نداشته باشند و هر روز نباید شاهد باشیم تیتر یک روزنامه موضوع فساد باشد.
رئیسی با بیان این که معتقدیم براساس خودباوری کشور ما توانمند است گفت: کشور نیروی انسانی متراکم و فرهیختگان ارزشمندی دارد و ثروت و غنای لازم را برای رفع مشکلات خود و زندگی مردم را کاملا دارد.
وی اظهار کرد: آیا در کشور مشکل و کمبود نقدینگی است؟ آیا حق است که 17 هزار کارگاه و کارخانه تعطیل شود و نیمی از ظرفیت صنعتی کشور معطل بماند؟
وی افزود: باز کردن قفل ها در کشور به هیچ عنوان به دست بیگانگان نیست بلکه به دست ملت غیور ایران است و کلید حل مشکلات در کشور به دست توانای مردم و جوانان برومند، فرهیخته و غیور امکانپذیر است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولتی می خواهیم که بتواند کار شبانه روزی بکند نه دولتی که از سویی در دولت و از سوی دیگر در بخش خصوصی، تجارت و فعالیت کند.
وی اظهار کرد: دولتی می خواهیم که خود کار کرده و برای مردم کار ایجاد کند و امروز نباید و شایسته کشور بزرگ و الگوی ما نیست که جوانش بیکار باشند و پدر خانواده با خجالت به خانه بازگردد و بگوید کارگاهی که در آن مشغول به فعالیت بودم تعطیل شد.
وی با بیان این که آقایان دولت در این انتخابات 2 راه دارند ادامه داد: یکی به مردم بگویند در دولت قبل کارهایی انجام داده ایم و باید کارهای نیمه کاره را تمام کنیم و من به مردم می گویم آیا این دولت به وعده های خود عمل کرده است؟
رئیسی گفت: راه دوم این است که مردم را از رقیب بترسانند، اما آنچه که موجب ترس و وحشت است، رقیب نیست بلکه فقر و بیکاری فزاینده ای است که بین جوانان ما وجود دارد.
وی افزود: آیا تورم و مشکلات ثابت است یا در برخی کالاهای راهبردی چند برابر شده و اگر چرخ های اقتصادی کشور حرکت کرد و آرامش در کشور باشد، خوب است، آیا بر اساس آماری که خودشان می گویند نیمی از ظرفیت تولیدی کشور تعطیل است، آیا این حرکت است؟
وی گفت: ما باید نگران بیکاری جوانان عزیز تحصیلکرده باشیم و به خاطر این دغدغه شب خوابمان نبرد.
نامزد ریاست جمهوری با اشاره به این که می گویند مشکل کشور نقدینگی است تصریح کرد: اما می گوییم اگر نیمی از نقدینگی 700 هزار میلیارد تومانی که در این دولت خلق پول شده در جهت تولید و راه اندازی کارخانه ها سرازیر شود هم مشکل بیکاری حل و هم کارخانه ها فعال می شود.
وی بیان کرد: امروز در کشور ما 11 میلیون جوان آماده ازدواج وجود دارد و ما مقابل این جوانان مسئولیت داریم یا نداریم؟ 500 هزار جوان در نوبت دریافت وام ازدواج هستند، چرا وام ازدواج به آنها نمی دهید و اگر 2 نفر از بدهکاران بد حساب بانکی پول خود را برگردانند می توان به همه 500 هزار نفر وام ازدواج داد.
رئیسی گفت: آیا هر روز باید شاهد یک پرونده فساد باشیم یا می شود بسیاری از ساختارهای فسادآور را با قدرت حل کرد، این نقدینگی پول کجا رفته است، آیا باید 500 هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار چند نفر باشد؟ و برخی جزو بدحسابان بانکی هستند.
وی افزود: قانون می گوید باید حداقل سالانه یک میلیون شغل ایجاد شود، 50 درصد تولید ناخالص برخی کشورهی اروپایی از اقتصاد دریاست و ما سه هزار کیلومتر با دریا ارتباط داریم اما 2 درصد استفاده می کنیم.
وی بیان کرد: ما می گوییم در حوزه آی تی می شود تا 400 هزار شغل ایجاد کرد و کشورهای همسایه ما به اندازه پول نفت ما از تولید نرم افزار تولید ثروت دارند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت: مشکل ما در کشور کمبود نقدینگی، امکانات، آب، ذخایر و منابع نیست، مشکل کشور ما ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی است.
وی اظهار کرد: مسائلی گفته می شود که اهانت به کشور است و می گویند می خواهیم بین ملت دیوار بکشیم ما بین چپاولگران اقتصادی و حقوق مردم دیوار بلندی ایجاد خواهیم کرد.
وی گفت: ما برای نجات مدیریت و اقتصاد کشور از اشرافیت و رکود و نجات سیاست کشور از قبیله گرایی و نجات فرهنگ کشور از غربزدگی وارد میدان شده ایم و با کمک مردم به پیش خواهیم برد.
رئیسی افزود: مرم عاقل هستند و آن چیزی که از تبلیغات و حرف موثرتر می باشد عقل مردم است و احساس می کنیم اکنون فصل بازگرداندن نشاط واقعی به خانواده ها و افزایش صداقت و اعتماد مردم به مسئولان، فصل مبارزه با فساد، افرایش ازدواج و کاهش طلاق و فصل کرامت مردم است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استان کرمان شاهد رشادت ها، شهامت ها، ایستادگی ها، مقاومت و ایثارگری ها در عرصه های نبرد حق علیه باطل بوده است.
وی بیان کرد: یاد شهید باهنر را گرامی می داریم و برای سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی آرزوی موفقیت داریم و لشکر پیروز 41 ثارالله، جوانان با بصیرت و غیور در همه عرصه ها پیشتاز و عزت آفرین و چهره های اثرگذاری در استان و در کشور هستند.
حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: معتقدیم استان کرمان در عرصه های مختلف نقش آفرین بوده و ظرفیت های زیادی دارد و نیروی انسانی فرهیخته و نیروهای علمی را در کشور تربیت کرده است.
وی افزود: کرمان و برخی استان های دیگر از کمبود آب رنج می برند اما معتقدیم مشکل کمبود آب نیست بلکه مشکل را مدیریت آب می دانیم.
وی گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید انجام شود و چرا باید محصولات کشاورزی فاسد شود و مدیریت لازم است.
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: استان کرمانفیت های بزرگ و مراکز علمی و دانشگاهی نیروی علمی زیادی دارد و معتقدیم زمینه گردشگری این استان باید فعال تر شود که مشاغل جدیدی ایجاد می کند.
وی تاکید کرد: معتقدیم برای مسکن جوانان امکان حمایت، هدایت و سرمایه گذاری ضرورت دارد و یک میلیون شغل، یک میلیون مسکن و یک میلیون ازدواج حتمی است.
رئیسی گفت: مردم در وعده ها تشکیک نکنند، این برنامه ها براساس متن قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و برنامه ششم توسعه است و اگر کسی در منابع آن تشکیک کند، می گوییم منابع از کجاست.
وی بیان کرد: ما با تهمت زدن میدان را ترک نمی کنیم و در این قضیه تجربه داریم که هر وقت منافع جریان اشرافی گری در کشور به خطر افتاد، تهمت و افترا آغاز شد.
تاکنون حجت الاسلام حسن روحانی و حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی از بین 6نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری که 29 اردیبهشت برگزار می شود، به کرمان سفر کرده اند.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار: رضا علیمحمدی
7437 / 1175
کد N1693879

وبگردی