آفتاب
حال و هوای انتخاباتی در خراسان رضوی

سفر نامزدها به مشهد در آخرین هفته/اقبال بیشتر به دو نامزد اصولگرا

سفر نامزدها به مشهد در آخرین هفته/اقبال بیشتر به دو نامزد اصولگرا

مشهد-این روزهای خراسان رضوی نیز مانند دیگر استان های کشور درگیر موضوعات انتخاباتی شده به صورتی که با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تنور انتخابات گرم تر می شود.

خبرگزاری مهر،گروه استان ها: این روزهای خراسان رضوی نیز مانند دیگر استان های کشور درگیر موضوعات انتخاباتی شده به صورتی که با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، ستادهای انتخاباتی در شهرهای مختلف استان و مشهد در حال شکل گیری هستند.

برگزاری مناظره بین طرفداران کاندیداها

اگر چه هنوز هیچ یک از کاندیدها برای سخنرانی به خراسان رضوی سفر نکرده اند و این اقدام را به هفته آخر تبلیغات موکل کرده اند،اما بازار مناظره ها در بین طرفداران نامزدها داغ داغ است.

فعالیت ستادهای دو نامزد اصولگرا شامل آقایان قالیباف و رئیسی در مشهد بیشتر به چشم می خورد زیرا این افراد به دلیل  مشهدی بودن دارای طرفداران زیادی در این شهر هستند و به نظر می رسد در انتخابات نیز آرای این دو نامزد بیش از دیگر کاندیدها  باشد.

ستاد انتخاباتی حجت السلام روحانی نیز در مشهد و دیگر شهرستان های استان به صورت فعال دایر شده  به صورتی که چهره های شاخص اصلاح طلب طرفدار این نامزد به سخنرانی در ستادهای وی می پردازند.

در این میان دیگر نامزدهای انتخاباتی هنوز به صورت جدی وارد عرصه تبلیغات مستقیم نشده اند و ترجیح داده اند از طریق رسانه ملی وفضای مجازی برنامه های خود را تشریح نمایند.

توزیع پوستر مقابل ستاد نامزدها

فعالیت ستاد نامزدهای انتخابات در مشهد هر روز از اوایل بعداظهر شروع شده و تا پاسی از شب ادامه می یاد به صورتی که طرفداران هریک از نامزدها در مقابل ستاد انتخاباتی تجمع کرده و به توزیع پوستر و مباحثه با علاقه مندان می پردازند.

پخش سرودهای حماسی و فیلم های تبلیغاتی نامزدها از جمله دیگر مواردی است که باعث شده تا شور و نشاط انتخاباتی در برخی خیابان های مشهد به وضوح دیده شود.

مناظره در دانشگاه های استان

مطابق معمول انتخابات های گذشته یکی از برنامه های پرطرفدار این ایام، مناظره های دانشگاهی است که معمولا با حضور چهره های شناخته شده سیاسی از دو جناح کشور برگزار می شود.

در این راستا از چند هفته گذشته در دانشگاههای مشهد از جمله فردوسی و آزاد اسلامی تنور مناظره ها داغ بوده و همچنان ادامه دارد.

در این دوره علاوه بر مناظره افراد سرشناس،مناظره های به چهره های فعال دانشجویی نیز کشیده شده به صورتی که نمایندگان جریان های اصولگرا و اصلاح طلب در فضایی مهیج به حمایت از نامزد خود و نقد رقبا می پردازند.

همچنین برای گرم تر شدن فضای انتخاباتی، طی روزهای گذشته ششمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی نیز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار و از نفرات برتر تقدیر به عمل آمد.

خبری از انتخابات شوراها نیست

اگر چه شور انتخابات ریاست جمهوری در مشهد و دیگر شهرهای استان به خوبی قابل مشاهده است،اما این مهم در انتخابات شوراها محقق نشده و همه چیز تحت الشعاع بحث های داغ کاندیدهای ریاست جمهوری است.

البته طی روزهای گذشته برخی جریان های سیاسی که به ارائه لیست های انتخاباتی در حوزه شوراها می پردازند،نشست های خبری برگزار و به معرفی نامزدهای مورد نظر خود پرداخته اند.

حالا باید منتظر بود و دید در زمان قانونی تبلیغات انتخابات شوراها حال و هوای انتخاباتی در این بخش نیز ایجاد خواهد شد یا خیر؟

شور انتخاباتی در گناباد

این روزها که شمارش معکوس برای رسیدن به ۲۹ اردیبهشت و رقم خوردند حماسه ای دیگر از سوی مردم آغاز شده است،مردم گناباد نیز به تکاپو افتاده اند تا در این حماسه به سهم خود نقش آفرین باشند.

گناباد را می توان جزء شهرهایی از استان خراسان دانست که دو حزب اصولگرا و اصلاح طلب در آن بسیار قوی فعالیت می کنند و طرفداران آن ها نیز سعی به متقاعد کردن مردم در اثبات نظرات خود هستند.

پس از برگزاری دو مناظره تلویزیونی کاندیداها ، شاهد داغ تر شدن مباحث انتخاباتی در کوچه و بازار گناباد هستیم به صورتی که امروز در هر جلسه ای بحث سیاسی نیز پیوست آن است.

در دو روز گذشته افتتاح ستاد آقای رئیسی و روحانی در گناباد هوای انتخاباتی این شهر را گرمتر کرده به صورتی که گرمای این هوا به خانه های مردم نیز رسیده و همه در حال تحلیل و انتخاب صحیح کاندیدای مورد نظر خود هستند.

براساس بررسی های صورت گرفته طی چند روز آینده، ستاد آقای قالیباف نیز  در خیابان سعدی گناباد کار خود را آغاز خواهد کرد که این امر نیز به داغ شدن تنور انتخابات در این شهر کمک خواهد کرد.

تبلیغات در گناباد به دو روش سنتی و استفاده از فضای مجازی صورت می گیرد به صورتی که به روش سنتی ستادهای انتخاباتی اقدام به چاپ بنر، پوستر و برگزاری سخنرانی می نمایند و در حوزه فضای مجازی  نیز شاهد پخش کلیپ ها، عکس نوشته ها و ارسال مطالب کوتاه همراه با راه اندازی کانال ها و گروه های حامیان کاندیدها هستیم.

آنچه برای مردم مهم به نظر می رسد و بیشتر در خصوص آن صحبت می کنند قول هایی است که کاندیداها می دهند و باید دید منتخب مردم آیا می تواند به وعده های داده شده جامع عمل بپوشاند یا خیر؟

کد N1693601

وبگردی