آفتاب

شهرداری به دنبال حراج شهر تهران برای ایجاد نقدینگی است/ قالیباف یک مدیر پرهزینه محسوب می‌شود

شهرداری به دنبال حراج شهر تهران برای ایجاد نقدینگی است/ قالیباف یک مدیر پرهزینه محسوب می‌شود

دکتر علی ناظم گفت: متاسفانه مسئله فروش تراکم و مال سازی که در شهرداری تهران شاهد آن هستیم هیچگونه همگونی با سیستم مدیریت سازه و مدیریت شهری ندارد.

دکتر علی ناظم، کاندیدای شورای شهر تهران با اشاره به موضوع فقدان درآمدهای پایدار شهری و استفاده شهرداری تهران از محل فروش تراکم به خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد در آمدزایی سریع و فوری شهرداری تهران و حراج سرمایه‌های شهری هستیم تا نقدینگی ایجاد کند و بدهی های خود را تسویه نماید. آقای قالیباف یک مدیرپرهزینه است و به دلیل هزینه‌های سنگینی که ایجاد می‌کند، طبیعی است که تلاش می‌کند به هر طریق منابع رفع این هزینه‌ها را تامین کند.

وی ادامه داد: امروزه شهرداری تهران حدود 60 هزار میلیارد بدهکار است که از این مقدار حدود 6 هزار میلیارد تومان آن به بانک شهر است و بابت همین یک بدهی سالانه باید مبلغی در حدود هزار میلیارد تومان سود آن  را به بانک پرداخت کند. طبیعی است که اگر در این موقعیت اگر فردی به عنوان شهردار تهران یا یکی از مدیران شهری باشد، باید با تمام قوا بر روی موضوع تبدیل سرمایه‌های شهری همچون فروش تراکم  به نقدینگی کار کند تا بتواند تا ایجاد تقدینگی سریع در موقعیت خود باقی بماند.

دکتر علی ناظم خاطر نشان کرد: متاسفانه مسئله فروش تراکم و مال سازی که در شهرداری تهران شاهد آن هستیم هیچگونه همگونی با سیستم مدیریت سازه و مدیریت شهری ندارد. در موقعیت فعلی ما باید در شهرداری تهران و شورای شهر تهران از افرادی متخصصی که در بخش خصوصی تجربه کار داشته‌اند استفاده کنیم چرا که آنها راه و روش درآمدزایی و تولید ثروت پایدار و همچنین مواجه با بحرانهای اقتصادی را می‌دانند. این در حالیست که برخی از مدیران دولتی ما فقط هزینه کردن منابع و اعتبارات را فراگرفته‌اند.

کد N1693556

وبگردی