آفتاب
وزیر بهداشت و درمان:

هم اینک همه مراکز بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان دارای پزشک هستند

هم اینک همه مراکز بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان دارای پزشک هستند

زاهدان - ایرنا - وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: 45 درصد از مراکز بهداشتی درمانی روستایی سیستان و بلوچستان در قبل از طرح تحول سلامت پزشک نداشتند اما خوشبختانه امروز تمامی مراکز این استان از پزشک برخوردارند.

به گزارش ایرنا دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه پس از افتتاح بیمارستان 35 تختخوابی میرجاوه در جمع مردم این شهرستان مرزی اظهار داشت: زیرساختهای ارائه خدمات نظام سلامت با اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان فراهم شده است.
وی ادامه داد: با استفاده از این زیرساختها معیشت، رفاه و اشتغال می تواند محور فعالیت های دولت مردان باشد.
وی با اشاره به اهمیت بکارگیری نیروهای بومی در مراکز خدماتی و درمانی شهرستان ها گفت: دانشگاه های علوم پزشکی استان برای تربیت نیروی بومی تحصیلکرده توسعه خوبی پیدا کرده اند.
وی تصریح کرد: تولید و رشد علم نیز در این دانشگاه ها به جایگاه مطلوبی رسیده است به گونه ای که دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم اکنون جزو 12 دانشگاه برتر کشور در زمینه استنادات علمی و پژوهشی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه با هم برای رفع مشکلات باقیمانده باید تلاش کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: این پروژه ها از برکت اجرای طرح تحول نظام سلامت به بهره برداری رسید که منجر به کاهش هزینه های درمانی و همچنین حذف هزینه تردد خانواده ها به سایر شهرستان ها برای دریافت خدمات درمانی شد.
علی اوسط هاشمی با اشاره به رویکرد عدالت ورزانه دولت در بهره برداری از پروژه های مهم درمانی در نقاط مرزی و محروم که پیش از این خالی از نیروهای متخصص بود ادامه داد: این طرح ها گام هایی برای پیوستن به مسیر توسعه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این مراسم گفت: امروز با حضور وزیر بهداشت 220 پروژه بهداشتی درمانی در سراسر استان به بهره برداری می رسد.
دکتر محمودرضا میری ادامه داد: 12 پروژه از این پروژه ها به زیرساخت های ارائه خدمت در میرجاوه اضافه می شود.
وی گفت: از مجموع پروژه های شهرستان میرجاوه 11 پروژه در حوزه بهداشت و یک پروژه درمانی است.
وی ادامه داد: خوشبختانه اهداف طرح تحول نظام سلامت یکی پس از دیگری در حال محقق شدن است.
وی افزود: با در اولویت قرار گرفتن سلامت مقوله عدالت در سلامت محقق شد چنانکه همان خدماتی که در شهرهای بزرگ ارائه می شود با همان کیفیت در شهرهایی مانند میرجاوه نیز ارائه می شود.
وی تصریح کرد: بیمارستان دارالشفاء میرجاوه علاوه بر مردم منطقه در مقوله توریسم سلامت با ارائه خدمات درمانی به زائران پاکستانی می تواند فعالیت کند.
کرد نماینده مردم خاش، میرجاوه و کورین هم گفت: طرح تحول نظام سلامت موفق ترین طرح خدمت به مردم است.
وی گفت: امروز شاهد ارائه خدمات بهداشتی درمانی تخصصی در مرز هستیم که این از برکات طرح تحول نظام سلامت است.
در پایان این مراسم وزیر بهداشت و درمان با اهداء لوح از فعالان حوزه سلامت تجلیل کرد.
به گزارش ایرنا دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ششمین سفرش به سیستان و بلوچستان به اتفاق شماری از معاونان و مسئولان این وزارتخانه امروز /سه شنبه/ 19 اردیبهشت به منظور افتتاح بیش از 200 طرح بهداشتی و درمانی در سراسر این استان وارد زاهدان شد.
سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
3042 **6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1693490

وبگردی