آفتاب

کتاب قوانین و مقررات ملی تأسیس و فعالیت مراکز تصویربرداری پزشکی رونمایی شد

کتاب قوانین و مقررات ملی تأسیس و فعالیت مراکز تصویربرداری پزشکی رونمایی شد

تهران- ایرنا- کتاب جامع 'آئین نامه ها، قوانین و مقررات ملی تأسیس و فعالیت مراکز تصویربرداری پزشکی' (هر آنچه که یک رادیولوژیست باید بداند) همزمان با مراسم افتتاحیه سومین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران رونمایی شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار پزشکی ایرنا، دبیر اجرایی سی و سومین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران درخصوص رونمایی از این کتاب گفت: تمام اطلاعاتی که لازم است رادیولوژیست ها در مورد رشته و حرفه تخصصی خود بدانند، همچون مقررات آموزشی، پروانه تأسیس، موارد دارویی، مسائل حقوقی و تاریخچه رادیولوژی در این کتاب گردآوری شده است.
دکتر کوروش عبداللهی فرد افزود: فارغ التحصیلان رشته تخصصی رادیولوژی، هفت سال مقطع تحصیل پزشکی عمومی، چهار سال دوره تخصصی و پس از آن طرح خارج از مرکز و سربازی را می گذرانند و حتی گاهی در دوره های آموزشی تکمیلی نیز شرکت می کنند بنابراین در سنین حدود 33 سالگی وارد مرحله اجرایی و ارائه خدمات به بیماران می شوند.
وی ادامه داد: متخصصان رشته رادیولوژی در حوزه کاری با مشکلات متعددی روبه رو هستند؛ بنابراین لازم است از قوانین و مقررات حاکم بر این حوزه آگاهی کافی داشته باشند تا بهتر بتوانند را مرتفع سازند.
عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی گفت: سردرگمی متخصصان این رشته و پرسش های متعدد آنها در زمینه تعاریف، صدور پروانه ها، مالیات، امور پرسنلی، امور بانکی، مفاد آموزشی، دوره های تکمیلی و موضوعات مربوط به مراکز تصویربرداری پزشکی، زمینه ساز تدوین این کتاب شد.
وی افزود: دکتر جلال جلال شکوهی، حسن هاشمی، منصور فاتحی، کورش عبداللهی فرد، وحید کریمی، علیرضا رادپور، مرتضی اشرفی، فرحناز رافعی، اسماعیل زارع، افشین مجد، سعید فلاح، محمد بیگلری، عبدالخلیل احمدی مراغه، شهرام عزیزی، سارا آرامی و رضا مداینی اعضای شورای نویسندگان این کتاب هستند.
عبداللهی فرد که طراحی و ویرایش این کتاب را برعهده داشته است، اظهار کرد: بهره مندی از این کتاب، موجب فعالیت صحیح، مسئولانه و مبتنی بر قانون در محدوده فعالیت رشته رادیولوژی خواهد بود.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این کتاب مقدمه ای برای انتشار کتاب های مشابه در حوزه های تخصصی دیگر باشد تا در همه حوزه ها پزشکان و متخصصان بتوانند به صورت جامع به اطلاعات مورد نیاز دست یابند.
سی و سومین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران از امروز 19 تا 22 اردیبهشت ماه در سالن همایش های برج میلاد با حضور صاحب نظران و اساتید داخلی و خارجی درحال برگزاری است.
** 1834**
** خبرنگار:‌ناهید شفیعی* انتشار: زهره محتشمی پور
کد N1693384

وبگردی