آفتاب
مهر منتشر کرد:

فهرست کامل کاروان ۲۷۳ نفره ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی

فهرست کامل کاروان ۲۷۳ نفره ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی

کاروان ورزش ایران با ترکیبی متشکل از ۱۲۸ ورزشکار مرد، ۳۱ ورزشکار زن و ۱۱۴ همراه در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی از ۲۲ اردیبهشت ماه به میزبانی آذربایجان و در شهر باکو آغاز می شود. ایران یکی از ۵۶ کشور شرکت کننده در این دوره از رقابت هاست که با کاروانی بزرگ در این رویداد شرکت می کند.

بر اساس ثبت نام نهایی صورت گرفته، کاروان ورزش ایران با ۱۵۹ ورزشکار در ۲۰ رشته از ۱۶ فدراسیون در این دوره  از بازی ها شرکت خواهد کرد.

۱۲۸ ورزشکار در بخش مردان، ۳۱ ورزشکار در بخش بانوان
تکواندو (۱۸ ورزشکار)، والیبال (۱۴ ورزشکار)، دوومیدانی معلولان (۱۴ ورزشکار)، کاراته (۱۲ ورزشکار)، واترپلو (۱۳ ورزشکار)، تیراندازی (۱۲ ورزشکار)، دوومیدانی (۱۰ ورزشکار)، کشتی فرنگی (۸ ورزشکار)، کشتی آزاد (۸ ورزشکار) و وزنه برداری (۸ ورزشکار) همراه با تنیس روی میز (۸ ورزشکار)، ووشو (۶ ورزشکار)، ورزش های زورخانه ای (۶ ورزشکار)، تنیس (۵ ورزشکار)، شنا (۵ ورزشکار)، بوکس (۴ ورزشکار)، جودو نابینایان (۳ ورزشکار)، ژیمناستیک (۳ ورزشکار)، شیرجه (۲ ورزشکار) و جودو (۲ ورزشکار) رشته های اعزامی ایران هستند.

از مجموع ورزشکاران اعزامی به باکو ۱۲۸ نفر در بخش مردان مردان رقابت می کنند. ضمن اینکه از میان رشته های اعزامی به چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی تنها ۶ رشته در بخش بانوان نماینده دارند. در مجموع ۳۱ ورزشکار زن از کشورمان در رشته های تکواندو (۸ نفر)، تیراندازی (۷ نفر)، کاراته (۶ نفر)، دوومیدانی (۴ نفر)، تنیس روی میز (۴ نفر) تنیس (۲ نفر) در میادین باکو به میدان می روند.

تعداد همراهان چند نفر است؟
البته به جز ۱۵۹ ورزشکار اعزامی به باکو، ۸۸ نفر هم به عنوان همراه آنها (سرمربی، مربی، سرپرست تیم، رئیس یا نماینده فدراسیون) عازم باکو خواهند شد. ضمن اینکه ۲۶ نفر هم به عنوان اعضای کادر اجرایی (۱۳ نفر)، تیم پزشکی (۹ نفر) و مقامات (۳ نفر از کمیته و وزارت) همراه با سرپرست کاروان، در طول برگزاری بازی ها در باکو حضور خواهند داشت. با این حساب کاروان ورزش ایران در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی متشکل از ۲۷۳ نفر خواهد بود.

فهرست کامل ورزشکاران، مقامات، روسای فدراسیون ها، مربیان و همراهان آنها که برای حضور در بازی های کشورهای اسلامی عازم باکو می شوند به شرح زیر است:

 تکواندو ( ۱۶ ورزشکار و ۷ همراه)

۲

تیم پزشکی

ردیف

نام و نام خانوادگی

سمت

وزن

۱

سید محمد پولادگر

رئیس فدراسیون

فریبرز عسکری

همراه

ردیف

نام و نام خانوادگی

سمت

۱

فاطمه ایزک جمالی

فیزیوتراپ

۲

رضا سعیدی

پزشک

۳

زینب واشقانی فرهانی

فیزیوتراپ

۴

حمیدرضا یاوری

فیزیوتراپ

۵

سید مجتبی اجاقی

فیزیوتراپ

۶

امیرحسین براتی

پزشک

۷

ریحانه طریقت

فیزیوتراپ

۸

غلامرضا نوروزی

پزشک

۹

تورج ملک‌محمدی

پزشک

به گزارش خبرنگار مهر، شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک سرپرست کاروان ایران در باکو است. کیومرث هاشمی رئیس کمیته نیز همراه با داورزنی و شعبانی بهار، دو معاون وزارت ورزش از مقاماتی هستند که در طول برگزاری بازی های اسلامی به باکو سفر می کنند. در مورد سفر وزیر ورزش هم قاعدتا اقدمات لازم انجام شده اما هنوز زمان سفن سفر وی مشخص نیست.

کد N1693185

وبگردی