آفتاب

افراد لیست اصلاح‌طلبان حق استعفا یا انصراف برای شهرداری یا مناصب دولتی را ندارند

افراد لیست اصلاح‌طلبان حق استعفا یا انصراف برای شهرداری یا مناصب دولتی را ندارند

دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت:‌ یکی از شروط افرادی که در لیست اصلاح‌طلبان بگیرند این است که بخاطر هیچ سمتی استعفا و انصراف ندهند و اگر احیانا کسی می‌خواهد بعدها از هر سمتی در شورای شهر استعفا یا انصراف بدهد باید همین الان انصراف خود را اعلام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ژاله فرامرزیان در نشست نقش رسانه‌ها در انتخابات با تاکید بر دشواری‌هایی که در مسیر تهیه لیست انتخابات شورای شهر تهران پیش روی شورایعالی سیاست گذاری بود، اعلام کرد: سعی کردیم بر اساس خوداظهاری خود نامزدها و همفکری با این دوستان، در راستای تهیه لیست اقدام کنیم.

او گفت: تمام تلاش ما این است که به بهترین نحو در مسیر اصلاح شورای شهر اقدام کنیم و امیدواریم با همراهی تمامی خوبانی که ثبت نام کردند آینده خوبی را برای شهرمان رقم بزنیم.

دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به سوالی درباره اینکه در لیست‌ها اشاره این به سن افراد نشده بود، گفت کسانی که در لیست ۱۵۰ نفری قرار گرفتند مدارک شناسنامه‌ای افراد دریافت شده و نیازی به خوداظهاری در این رابطه نیست.

فرامرزیان همچنین درباره تخصص‌های لیست گفت: در اخبار رسمی اعلام کردیم که ۱۰ تخصص متناسب با قانون شوراها، شرح وظایف و کمیسیون‌های این شورا تهیه شده ولی به هر حال سطح و حجم وظایف نیز موردنظر است. البته ما به صورت پایه‌ای تقسیم‌بندی لازم و سهمیه‌بندی‌ها را انجام داده‌ایم اما به هر حال ممکن است به تناسب افراد و باتوجه به اینکه ممکن است یک کاندیدا هم در معماری و هم در عمران تخصص داشته باشد و این همپوشانی تخصص می‌تواند در تعداد سهمیه تاثیرگذار باشد.

او ادامه داد:‌ حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، متخصصان مدیریت شهری، عمران، حمل و نقل و زلزله بیشترین سهمیه‌ها را خواهند داشت و برای برخی تخصص‌ها مثل تخصص‌های مالی نیز مثلا یک نفر سهمیه قرار دادیم.

دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به سوالی درباره انتخاب شهردار گفت: کسی حق ندارد از افراد این لیست نه برای شهرداری و نه برای حضور در دیگر مناصب دولتی اقدام کند. یکی از شروط افرادی که در لیست ما قرار بگیرند این است که بخاطر هیچ سمتی استعفا و انصراف ندهند و اگر احیانا کسی می‌خواهد بعدها از هر سمتی در شورای شهر استعفا یا انصراف بدهد باید همین الان انصراف خود را اعلام کند.

کد N1692644

وبگردی