آفتاب

لوپن به حامیانش وعده داد

لوپن به حامیانش وعده داد

ایسنا نوشت: مارین لوپن، رهبر حزب جناح راست جبهه ملی پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که حزبش به یک تغییر عمیق نیاز دارد تا به یک نیروی سیاسی بزرگتر وطن‌پرست تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی راشاتودی، مارین لوپن، رهبر حزب جناح راست جبهه ملی پس از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری در جمع طرفدارانش گفت: جبهه ملی باید عمیقا خود را تجدید کند تا بتواند به فرصتی تاریخی دست یابد و انتظارات مردم فرانسه را برآورده سازد. من پیشنهاد می‌کنم تا تغییر عمیق جنبش ما به منظور ایجاد یک نیروی سیاسی جدید آغاز شود.

وی افزود: با وجود شکست، نتیجه مبارزات من در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تاریخی بود و حزب جبهه ملی به عنوان یک نیروی اپوزیسیون اصلی در برابر امانوئل ماکرون، رییس جمهور جدید فرانسه تبدیل خواهد شد.

لوپن در ادامه گفت: چشم‌انداز سیاسی فرانسه، تفرقه و جدایی میان وطن‌پرستان و طرفداران جهانی‌سازی است. من از تمامی وطن پرستاران فرانسوی می‌خواهم تا به جنبش سیاسی جدیدم بپیوندند.

در همین حال لوپن گفت: من فورا مبارزات انتخاباتی جدید برای انتخابات پارلمانی را که قرار است در چند ماه آتی برگزار شود، آغاز می‌کنم.

فلوریان فیلیپو، معاون رهبر حزب جبهه ملی ضمن بازگو کردن اظهارات لوپن گفت: نتیجه مبارزات انتخاباتی لوپن بی‌سابقه بود و من مبارزات او را تحسین می‌کنم.

وی افزود: جبهه ملی مخالف ماکرون است. من قبول دارم که حزب ما نیازمند تغییر است و این جنبش سیاسی جدید تحت عنوان جبهه ملی نخواهد بود. موفقیت ماکرون در انتخابات در حقیقت پیروزی برای الیگارشی مالی بوده است.

در همین حال ژان ماری لوپن، پدر مارین لوپن و بنیانگذار جبهه ملی تاکید کرد که موضع دخترش درخصوص یورو و حقوق بازنشستگی به مبارزاتش لطمه وارد کرد.

وی همچنین فیلیپو را که یکی از مشاوران اصلی مارین لوپن بود، مسوول شکست دخترش در انتخابات دانست.

52310

کد N1692583

وبگردی