آفتاب

‌۵۰درصد ظرفیت صنعتی کشور فعال نیست/ حضورم می‌تواند در کشور اجماع‌ساز باشد

‌۵۰درصد ظرفیت صنعتی کشور فعال نیست/ حضورم می‌تواند در کشور اجماع‌ساز باشد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ‌۵۰درصد ظرفیت صنعتی کشور فعال نیست، گفت:‌ورود بنده برای این است که بتوانم گره‌ای از گره‌های کشور بگشایم و فکر می‌کنم حضورم اجماع ساز باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی در برنامه گفت‌‌وگوی ویژه خبری با موضوع اقتصادی  در پاسخ به این پرسش که علت ورودش به عرصه انتخابات چه بوده و چه تغییری در کشور رخ خواهد داد، با تبریک ولادت حضرت امام سجاد (ع) و روز جوان، به بازماندگان حادثه معدن آزاد شهر تسلیت گفت و اظهار کرد: امیدوارم که هرچه زودتربه مصائب و مشکلات آنها رسیدگی شود. دولت باید اقدامی عاجلی درباره عموم کارگران بویژه این کارگران انجام دهد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در تشریح علت حضورش در انتخابات گفت: مشکلات اقتصادی در کشور دغدغه جدی مردم است به نحوی که اقتصاد بیمار کشور حالت اورژانسی پیدا کرده است. اقتصاد کشور با شرایط پولی وبانکی مواجه است که بدهی دولت حدود ۲۱۰ هزار میلیارد تومان و خلق پول و نقدینگی که تا ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. از سوی دیگر شاهد افزایش معوقات بانکی و وضعیت بیکاری هستیم و روز به روز از شاغلان کاسته و بر بیکاران افزوده می‌شود.

او ادامه داد:‌۵۰درصد ظرفیت صنعتی کشور فعال نیست و وضع مسکن، معیشت و فقر، شرایط خاصی را بوجود آورده که دغدغه مردم است.

رییسی تاکید کرد: ورود بنده برای این است که بتوانم گره‌ای از گره‌های کشور بگشایم و فکر می‌کنم حضورم اجماع ساز باشد و بتوانم همه ظرفیت‌های کشور را با دیدگاه‌‌های مختلف سیاسی و اجتماعی را برای این کار را به میدان بیاورم. با توجه به روش مدیریتی که دارم و شناخت از وضع کشور می توان در شرایطی اجماع ساز باشم که نگذارم این ظرفیت‌ها بی توجهی شود.

کد N1692165

وبگردی