آفتاب
مدیرعامل منطقه آزاد:

پس از برجام 63 شرکت سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد چابهار ثبت شده است

پس از برجام 63 شرکت سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد چابهار ثبت شده است

چابهار- ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار با بیان اینکه بعد از تصویب برجام نگاهها به سرمایه گذاری در این منطقه معطوف شده است، گفت: پس از تصویب برجام و برداشتن تحریم ها 63 شرکت سرمایه گذاری خارجی در محدوده منطقه آزاد چابهار به ثبت رسیده است.

عبدالرحیم کردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی تلاش ها برای ایجاد اشتغال و رونق سرمایه گذاری در این منطقه انجام می شود تا بتوانیم برای حل مشکلات بیکاری گام های مثبتی برداریم.
وی تصریح کرد: با هدف تسهیل و حذف بروکراسی اداری ثبت هرگونه شرکت برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی، تجاری و گردشگری در 2 روز کاری در منطقه آزاد چابهار انجام می شود.
وی افزود: شهرک پتروشیمی، کارخانه فولاد مکران و دیگر صنایع ایجادی در منطقه آزاد چابهار نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارند و بزودی تحول عظیمی در حوزه اشتغال بوجود خواهد آمد.
وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار در وسعت 14 هزار هکتار و 9 پیکره تجاری، صنعتی، گردشگری، روستای تیس و غیره نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه منطقه دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در طول 2 دهه از تاسیس منطقه آزاد تا کنون 240 شرکت به ثبت رسیده است.
کردی راه اندازی کسب و کار خرد و اشتغال سرپرست خانوار در روستای تیس را از برنامه های مهم برای اشتغالزایی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا بندر چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 300 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213 **6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
کد N1691181

وبگردی