آفتاب

اختصاص ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته

اختصاص ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته

رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت گفت: ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پاداش فرهنگیان بازنشسته کشور در سال ۹۵ منظور شده است که این مبلغ به تدریج در طول هفته معلم به حساب فرهنگیان واریز می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد باقر نوبخت در مراسم تجلیل از معلمان و بازنشستگان برگزیده استان با اشاره به طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان از فروردین ماه امسال، خاطرنشان کرد: در قانون بودجه سال ۹۶ سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شدکه به تدریج در طول برنامه ششم توسعه به بازنشستگان دولت پرداخت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به رشد ۵۴ درصدی بودجه عمومی کشور نسبت به شروع کار دولت گفت: در سال ۹۲ بودجه دولت ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۵ به ۳۴۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: با وجود مطلوب نبودن دریافتی های فرهنگیان، رشد ۱۱۲ درصدی حقوق معلمان نشان از رویکرد مثبت دولت در توجه به فرهنگیان است.

نوبخت به افزایش اعتبارات عمرانی در کشور اشاره کرد و افزود: برخلاف تصور برخی افراد، بودجه های عمرانی  نسبت به سال ۹۲ ، ۹۱ درصد رشد داشته در حالیکه  اعتبارات جاری به نسبت سال ۹۲ ، رشد ۷۱ درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: دولت یازدهم به اقشارآسیب پذیر توجه ویژه داشته است بطوریکه دستمزد مستمری بگیران کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی نسبت به سال ۹۲ افزایش ۴/۳ برابری را نشان می دهد.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم، دکتر نوبخت از نمایشگاه آثار و دستاوردهای دانش آموزان هنرستانی برخی مناطق استان بازدید کرد.

کد N1691018

وبگردی