آفتاب

باید به اهل فرهنگ و هنر بها دهیم

باید به اهل فرهنگ و هنر بها دهیم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: باید به اهل فرهنگ و هنر بها دهیم چرا که تحلیل آنها در برخی موارد از ما نیز دقیق‌تر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید مصطفی میرسلیم در پایان دومین مناظره زنده تلویزیونی عنوان کرد: از شما هموطنان عزیز درخواست می‌کنم که در اداره کشور مشارکت کرده و صرف نظر از گرایش‌های سیاسی مسائل قومی ، طایفه‌ای به مدیرانی که به نظام معتقدند و بر اساس دانش و تجربه مفید آنها پای صندوق‌هیا رای حاضر شوند.

او ادامه داد: باید به اهل فرهنگ و هنر بها دهیم چرا که تحلیل آنها در برخی موارد از ما نیز دقیق‌تر است. برای مثال سعید روستایی در فیلم ابد و یک روز که جایزه بهترین فیلم سال ۹۴ را به خود اختصاص داد. به خوبی توانست از هنر به بحث اعتیاد، فقر و بیکاری بپردازد. با این حال دولت همچنان اصرار می‌کند که جامعه با نشاط است.

میرسلیم افزود: رضا میرخانی نیز در کتاب نفحات نفت به خوبی به بحث خام فروشی اشاره کرده. دولت افتخار می‌کند که دو و نیم میلیون بشکه فروخته است این در حالی است که درآمدهای نفتی به کشور باز نمی‌گردد و به جای نفت کالاهای بنجلی که روی دستشان مانده تحویل کشور می‌دهند. خام فروشی مانع از اشتغال شده و با یک تیر دو نشان منفی را می‌زنند.

این دواطلب انتخابات ریاست جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: دولت باید به انتقادات تشکل‌های حزبی برای بهبود جایگاه کشور بها دهد از سوی دیگر باید به اصل صداقت بیش از این اهتمام بگذارند برای مثال امروز شاهد هستیم توسعه فازهای پارس جنوبی را به برجام ربط می‌دهند در حالی که هیچ ربطی به برجام ندارد و ۵۰ درصد در دولت گذشته و ۵۰ درصد در این دولت انجام شد.

میرسلیم به اهمیت صداقت تاکید کرده و گفت: زمانی که دولت از رشد اقتصادی ۸ درصد صحبت می‌کند باید به این مساله نیز اشاره کند که شش درصد از این رشد حاصل فروش نفت خام و دو درصد حاصل رشد فعالیت‌های اقتصادی است.

او ادامه داد: ما همواره در دنیا به دنبال صلح بوده نه به دنبال تجاوز و اگر به ما تجاوز شده است فقط از خود دفاع کرده‌ایم با این حال بنا بر اصول قانون اساسی همواره مدافع حقوق محرومان هستیم و خواهیم بود و مردم شریف ما نیز شاهد این استمرار خواهند بود.

کد N1690591

وبگردی