آفتاب

خشم آلمانی‌ها از حملات لوپن به مرکل

خشم آلمانی‌ها از حملات لوپن به مرکل

ایرنا نوشت: مناظره انتخاباتی مارین لوپن و امانوئل مکرون دو نامزد مقام ریاست جمهوری فرانسه، به دلیل حملات شدید لوپن به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان واکنش تند رسانه ها و سیاستمداران آلمان را برانگیخت.

رادیو فرانس گزارش داد: لوپن رقیب انتخاباتی خود را متهم کرد که قصد دارد ایده های آنگلا مرکل را در فرانسه پیاده کند. او پیش تر در سال های اخیر صدراعظم آلمان را بارها 'مسبب همه مشکلات اروپا ' خوانده است. وی به ویژه با 'صدراعظم امپراطوری' خواندن خانم مرکل آلمانی ها را خشمگین کرد. این عنوان دورانی که هیتلر به مقام صدراعظمی رسید به وی اطلاق می شد.
رسانه های آلمانی در انعکاس مناظره تلویزیونی مارین لوپن و امانوئل ماکرون در شامگاه سوم ماه مه، بیش از همه روی حملات مارین لوپن به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان انگشت گذاشتند.

مارین لوپن، امانوئل ماکرون را متهم کرد که در صورت پیروزی در دور دوم انتخابات، همان راهی را طی خواهد کرد که آنگلا مرکل طی کرده است و در واقع از برلین خط خواهد گرفت. وی گفت که در هر حال یک زن بر فرانسه حکومت خواهد کرد، یا خود وی و یا آنگلا مرکل!
رهبر حزب راست افراطی فرانسه خواستار خروج این کشور از اتحادیه اروپا و بازگردان فرانک به بازار این کشور است. وی در مناظره خود تصریح کرد که به جریان افتادن فرانک در فرانسه برای آلمان بسیار گران تمام خواهد شد.

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه آلمان ضمن نقل فرازهای مهمی از سخنان دو نامزد ریاست جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون را 'پیروز آشکار' مناظره تلویزیونی دانست و نوشت که او موفق شده است 63 درصد تماشاگران مناظره را جذب کند، درحالی که تنها 34 درصد تماشاگران از مارین لوپن جانبداری کرده اند.

بسیاری از روزنامه‌های آلمان با تاکید بر ضدیت مارین لوپن با اتحادیه اروپا نوشته‌اند که انتخابات هفته آینده فرانسه برای اتحادیه اروپا بسیار سرنوشت ساز خواهد بود.

مارتین شولتس نامزد حزب سوسیال دموکرات آلمان برای مقام صدراعظمی، ضمن انتقاد از حمله های مارین لوپن به آلمان گفت که او از سال‌ها پیش به 'بی احترامی، لودگی و ضدیّت با آلمان' شناخته شده است. وی افزود که در نظر سنجی ها آمار طرفداران لوپن همچنان بالا و باعث نگرانی است.

رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان در مصاحبه با روزنامه های گروه فونک آلمان از امانوئل ماکرون پشتیبانی کرد، اما در عین حال انتقاد او را از قدرت اقتصادی آلمان ناروا دانست و گفت: 'نمی توان از یک کشور موفق خواست که موفق نباشد'.
روزنامه های اصلی آلمان و اتریش، مناظره تلویزیونی لوپن و ماکرون را در مجموع 'خشن و تهاجمی' ارزیابی کردند.

52311

کد N1690204

وبگردی