آفتاب
استاندار کردستان:

چهار هزار میلیارد ریال مناقصه راهسازی در کردستان برگزار شده است

چهار هزار میلیارد ریال مناقصه راهسازی در کردستان برگزار شده است

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان با اشاره به اهمیت راه سازی به عنوان زیر ساخت توسعه گفت: امسال بیش از چهار هزار میلیارد ریال برای راهسازی استان کردستان، مناقصه برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی شامگاه پنجشنبه در دیدار با مردم بخش امام و تیلکو شهرستان سقز در مسجد این روستا با بیان اینکه مردم لایق بهترین خدمات هستند، افزود: ذتلاش برای ساخت راه آهن میاندوآب - سقز هم به جد در دست پیگیری است.
وی اضافه کرد: بزرگراه یک هزار و 580 کیلومتری شمال جنوب کشور که 320 کیلومتر آن در استان قرار دارد از طرح ها و زیرساخت های اساسی برای توسعه است که 200 کیلومتر آن در محدوده کردستان به اتمام رسیده است.
او با اشاره به اهمیت ساخت فرودگاه سقز به عنوان یک زیر ساخت اساسی اظهار امیدواری کرد با برنامه های پیش رو، این طرح به سرانجام برسد.
نماینده عالی دولت در کردستان با بیان اینکه یک هزار و 30 روستای استان گازرسانی شده بیان کرد: 120روستای دیگر هم در سال جاری گاز رسانی خواهد شد.
وی تصریح کرد: عزم راسخ نظام، رفع مشکلات مردم و عمران و آبادانی است ولی مشکلات بسیار زیاد و خدمات رسانی گسترده، زمانبر است.
زاهدی در ادامه نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی را فردی دلسوز توصیف و عنوان کرد: محسن بیگلری، به صورت جدی برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه تلاش می کنند.
وی در پایان سخنان خود از مردم خواست تا در انتخابات 29 اردیبهشت ماه ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا حضوری گسترده داشته باشند.
ماموستا محمد شرافتی امام جمعه ایرانخواه هم در سخنانی گفت: ایران، امن ترین کشور در خاورمیانه است و کشور به واسطه داشتن مردمی آگاه و رهبری با درایت، یک امت واحده است که از دشمن، آسیب نخواهد دید.
فرماندار سقز هم در این ایین گفت: مجتمع های بزرگ آبرسانی از محل اعتبارات ملی، برای رفع مشکل کم آبی روستاهای بخش امام در دست ساخت است.
علی اکبر ورمقانی با اشاره به محرومیت بخش امام از لحاظ آسفالت راه روستایی بیان داشت: 80 کیلومتر راه روستایی آسفالته در سال 96 و 97 در بخش امام، افتتاح می شود.
وی ادامه داد: انبار تعاون روستایی و سوله صالحین در روستای ایرانخواه در دست اتمام است و برای آماده سازی و بهره برداری از زمین های ورزشی بخش امام هم باید تلاش بیشتری شود.
او عنوان کرد: مشکل عدم پوشش صدا و سیما در منطقه تیلکو و بخش سرشیو نیز در دست پیگیری و رفع مشکل است و جذب اعتبار اجرای طرح هادی روستایی، همواره در دستور کار بوده است.
محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم بیان کرد: در دولت تدبیر و امید در 2 سال اخیر به اندازه 50 سال گذشته در زمینه آسفالت راه روستایی، کار شده است.
در جمع مردم این روستا که در 40 کیلومتری سقز قرار دارد، مدیرهای استانی بنیاد مسکن، تعاون روستایی، آب و فاضلاب روستایی و معاون فنی ورزش و جوانان هم حضور داشتند.
در سفر یک روزه استاندار کردستان، معاون عمرانی، مشاور و سرپرست حوزه استاندار کردستان هم زاهدی را همراهی می کردند.
امروز استاندار کردستان برای افتتاح چند طرح و دیدار مردمی به سقز سفر کرد، در ابتدای این سفر عملیات اجرایی فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب سقز آغاز شد، پل بتنی 'که وه سوار' و پایانه مسافربری مرکزی این شهر افتتاح شد.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/1904
**خبرنگار: ابراهیم محمد حسینی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1690166

وبگردی