آفتاب

کارشناسان: امسال امیدی به بهبود مناسبات آمریکا و روسیه نیست

کارشناسان: امسال امیدی به بهبود مناسبات آمریکا و روسیه نیست

روزنامه مسکوفسکی در تحلیلی نوشته است در سال جاری امیدی به بهبود مناسبات میان آمریکا و روسیه نیست.

به گزارش خبرآنلاین روزنامه مسکوفسکی  در تحلیلی به قلم رنات عبدولین نوشت: خبرگزاری «آسوشیتد پرس» نوشته است رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا طی دیدار اخیر از مسکو برنامه رئیس‌جمهور خود در مورد بحران سوریه را به پوتین معرفی کرد.

این اخبار نشان می‌دهد مسئله سوریه همچنان یکی از امور کلیدی روابط روسیه و آمریکا می‌باشد. کارشناسان شرکت کرده در میز گرد 19 آوریل در روزنامه مسکوفسکی کمسمولتس در این مورد همفکر بودند.

در عین حال، بنظر گاربوزوف مدیر انستیتوی ایالات متحده و کانادای فرهنگستان علوم روسيه، خود دیدار باعث پیشرفت محسوسی نشد و هر خیالپردازی در این خصوص بی‌اساس است. بدشواری بتوان انتظار نیل به راه حل‌های جهشوار در مورد سوریه، اوکراین و دیگر مسائل طی سالجاری را داشت. بنظر وی حتی امکان نیل به توافق بحث انگیز است. کارشناس می‌گوید نه تنها اوضاع شکل گرفته در روابط روسیه و آمریکا بلکه موقعیت بغرنج خود ترامپ در داخل آمریکا از پیشرفت جلوگیری می‌کند. ترامپ به گروگان اظهارات غیر دوراندیش خود در مورد پوتین و روسيه طی مبارزه انتخاباتی تبدیل شده است.

برغم این، بنظر دمیتری یگورچنکوف معاون مدیر انستیتوی مطالعات و پیشبینی‌های راهبردی، ترامپ در حال حاضر آماده حاد کردن مسئله سوریه نیست. کارشناس گفت آمریکا از قرار خط تقسیم مشروط سوریه را پیشه کرده است. ولی نیل به این خواسته‌ها بدشواری میسر شود.

49261 

کد N1690108

وبگردی