آفتاب
تفاوت پژو 2008 و جک s5 چیست؟

پژو 2008 یا جک s5 : خودتان مقایسه کنید!/ ویژگی های پژو 2008 که جک s5 ندارد! +مقایسه تصویری

پژو 2008 یا جک s5 : خودتان مقایسه کنید!/ ویژگی های پژو 2008 که جک s5 ندارد! +مقایسه تصویری

خبر پیش فروش پژو 2008 تن ماشین های چینی را لرزانده؛ از همه بیشتر جک s5 را! بخاطر نزدیکی قیمت پژو 2008 با جک s5 این دو خودرو با هم مقایسه می شوند و این پژو 2008 تازه رسیده است که نمره بهتری در مقایسه ها می گیرد! قبل از ثبت نام پژو 2008 یا پیش خرید جک s5 این مطلب را بخوانید...

به گزارش آفتاب، خبر پیش فروش پژو 2008 تن ماشین های چینی را لرزانده؛ از همه بیشتر جک s5 را! بخاطر نزدیکی قیمت پژو 2008 با جک s5 این دو خودرو با هم مقایسه می شوند و این پژو 2008 تازه رسیده است که نمره بهتری در مقایسه ها می گیرد! قبل از ثبت نام پژو 2008 یا پیش خرید جک s5 این مطلب را بخوانید؛ که سایت ماشین نوشته است:

پژو 2008 بر روی پلت فرم پژو 208 شکل گرفته است و این ماشین در کلاس کراس اوور های جمع و جور قرار میگیرد . پژو 2008 نخستین بار در نمایشگاه ماشین پاریس در سال 2012 رونمایی شد و اکنون هم چند مدتی است که این ماشین به بازار عرضه شده است  و در کشور های اروپایی ماشین پر طرفداری میباشد . اکنون ایران خودرو تصمیم گرفته است تا با مشارکت پژو فرانسه ماشین 2008 را تولید کند و طبق اخبار از همین ماه هم پیش فروش این ماشین آغاز میشود . طراحی پژو 2008  به گونه ای است که اسپرت و هیجان انگیز میباشد و در چهره این ماشین خوش تیپ فرانسوی به خوبی میتوان زبان طراحی پژو را دید که نشان از با شخصیت بودن ماشین است . یکی دیگر از نکات ظاهری پژو 2008  وجود چراغ ها با طراحی خشمگین و خطوط بر آمده بر روی بدنه و کاپوت است  و رینگ های 17 اینچی هم به زیبایی خود نمایی میکنند . پژو 2008 با توجه به ابعاد بدنه فضا سازی خوبی داخل کابین انجام داده است . کیفیت ساخت و مونتاژ  پژو 2008 در نمونه های نشان داده شده در نمایشگاه های ماشین بالا بوده است و از لحاظ کیفیتی کاملا پژو 2008 ماشین راضی کننده ای میباشد . طراحی کابین پژو 2008 در عین سادگی و ارگونومیک بودن کاملا مدرن است و حس هیجان را به خوبی به سرنشینان ماشین منتقل میکند . از نظر کیفیت متریال هم در کابین ماشین پژو 2008 از پلاستیک مرغوبی استفاده شده است که کیفیت کاملا مطلوبی را دارا میباشد . پژو 2008 مخصوصا برای راننده بسیار ارگونومیک شکل گرفته است زیرا راننده هم به ابعاد و بدنه و محیط بیرون از ماشین تسلط کامل را دارا میبباشد و هم به خوبی شرایط داخل و خارج ماشین را میتواند کنترل کند . پژو 2008 به نوبه خود ماشین فول آپشنی محسوب میگردد اما باید ببینیم در داخل ایران خودرو هم نمونه های تولیدی این ماشین همان مقدار آپشن را دارا میباشد یا خیر که در نمونه های تولیدی در آینده این موضوع مشخص میگردد .
قلب تپنده  این کراس اوور خوش استایل فرانسوی یعنی پژو 2008 چهار  4 سیلندر میباشد ،1598 سی سی حجم دارد و از سیستم vti بهره میبرد . شنیده ها حاکی از آن است که این پیشرانه نمونه پیشرفته و بهینه سازی شده موتور معروف TU5  میباشد . این پیشرانه معروف در پژو 2008 118  اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور تولید میکند . شتابگیری این پیشرانه با توجه به قرار گرفتن بر روی پژو 2008 که یک ماشین کراس اوور است مناسب میباشد و پژو 2008 در 9.5 ثانیه میتواند سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت افزایش دهد و  تا 196 کیلومتر در ساعت هم ماشین به راحتی به شتابگیری خود ادامه میدهد  . پژو2008 مصرف سوخت تقریبا اقتصادی را دارا میباشد و در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر حدودا 6 لیتر بنزین میسوزاند که برای یک ماشین کراس اوور رقم مناسبی است . برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های این ماشین قرار است از 2 نوع گیربکس 5 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک استفاده گردد که هر دو عملکرد مناسبی را دارا میباشند و با موتور ماشین هم هماهنگی خوبی دارند .
در بحث سواری و هندلینگ پژو 2008  در کلاس یک ماشین کراس اوور دارای عملکرد خوبی است و با توجه رینگ و لاستیک اسپرت و طراحی شاسی و سیستم تعلیق یشرفته هندلینگ و پایداری اش خوب و در سطح رو به بالا ارزیابی میشود  . از نظر نرمی سواری پژو 2008 ر ماشین چندان خوبی است و در کل برای استفاده شهری ماشین نرم و راحتی است . فرمان پژو 2008 نرم است و دقت قابل قبولی هم دارد  و تقسیم وزن ماشین هم قابل قبول میباشد و از همه مهم تر طراحی کوچک ، اسپرت و خوش دست غربیلک فرمان پژو 2008 است که سطح دقت و تعادل راننده را بالا میبرد و ماشین را خوش دست تر نشان میدهد  . ترمز های پژو 2008  4 چرخ دیسک میباشد که خوب و پر قدرت عمل میکند  و مجهز به ABS و EBD هم  میباشند و سیستم های امنیتی خوبی هم در ماشین به کار رفته که امنیت و اطمینان خاطر راننده و سرنشینان ماشین را تا حد زیادی افزایش میدهد .
در کل پژو 2008 یک ماشین کراس اوور جمع و جور  ، چالاک ، اقتصادی ، ایمن و اسپرت و زیبا است که هم جوانان را به خوبی سمت خود جذب میکند و هم مناسب خانواده ها میباشد . پژو 2008 5 ستاره ایمنی را دارا میباشد ، مصرف سوخت کمی دارد و شتابگیری روانی هم دارد و در بازار های جهانی بسیار موفق بوده است و اکنون باید منتظر بمانیم تا ایران خودرو این ماشین را عرضه کند و ببینیم که تا چه حد به پژو 2008 فرانسوی نزدیک میباشد .
مقایسه جکs5 با پژو2008
کرمان موتور با مونتاژ جک S5 به جایگاه خوبی در بازار ماشین های چینی دست پیدا کرد اما رنج بردن از نداشتن گیربکس اتوماتیک یک ضعف برای این ماشین به شمار میرفت .حال جک S5  اتوماتیک با چند آپشن اضافه وارد بازار شده است تا خود را ثابت کند و واقعا هم از ماشین های چینی رقیب خود بهتر است اما هر گونه که سنجیدیم پژو 2008 برتری محسوسی را نسبت به این ماشین دارا میباشد .جک S5  در طراحی بدنه سبک هیوندای IX-35 را دنبال میکند و یک نسخه کپی شده از آن ماشین است که کپی کاری خوبی بوده است اما هیچگاه هیجان طراحی پژو 2008 را در یک ماشین چون جک S5 نمیتوانید بیابید . در نسخه اتومات نیز تغییرات ظاهری ماشین تنها به تعویض رینگ ها با سایز 18 اینچ و تعویض سپر و چراغ جلو ختم شده است  یک نوشته 6DCT هم بر روی درب صندوق عقب خودنمایی میکند . با ورود به کابین جک S5 شباهت با ماشین هیوندای IX-35 بیش تر میگردد و کاملا عیان است . کنسول جلو بیش ترین شباهت را با هیوندای IX-35  های نسل قبل دارد . طراحی کلی کابین جک S5 چشم نواز و هماهنگ است ولی ارگونومیک بودن و سادگی در عین مدرنیته پژو 2008 نکته ای است که در کابین جک S5 مشاهده نمیشود . از کیفیت متوسط رو به پایین ادوات  داخل ماشین که بگذریم نکته قابل دیگر ارگونومی متوسط کابین است  که البته در برابر ماشین رقیب این سطح از راحتی در دسترسی به تجهیزات بسیار بالات است .جک S5  دنده ای در بخش امکانات موفق عمل کرده بود و حالا در نسخه اتومات تغییراتی رخ داده است که از گذشته هم این ماشین بهتر عمل میکند . صندلی ها پوشش چرمی دارند و صندلی راننده به صورت اتوماتیک تنظیم میشود . صندلی های جلو به گرمکن مجهز هستند و علاوه بر این دوربین دید عقب ، سنسور پارک جلو و عقب ، Keyless entry / start  ، TPMS , HDC , HAC , ESP  ،سیستم صوتی مجهز به دی و دی پلیر و 6 بلند گو و ... از جمله تجهیزات جک S5 اتوماتیک هستند . ولی اگر پژو 2008 را ایران خودرو به صورت فول آپشن همانند مدل های اروپایی به بازار عرضه کند از نظر تجهیزات پژو 2008 چند قدم جلوتر از این ماشین چینی است .
قلب تپنده جک S5  یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ است که در هر دو مدل دنده ای و اتومات به طور مشترک استفاده میشود و نقطه قوت این ماشین نسبت به رقبایش بر روی کاغذ است . این پیشرانه 174 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو منتقل میکند .این پیشرانه در دور موتور 3000 دور در دقیقه به ماکزیمم بوست خود میرسد . گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دبل کلاچ S5 به خوبی با موتور ماشین جفت شده است و نسبت به نمونه دنده ای عملکردی دقیق و راحت تر دارد . البته با توجه به حجم کم پیشرانه و گیربکس اتوماتیک کشش خودرو در سر بالایی ها خوب نیست و حتما باید با دنده معکوس به راه خود ادامه دهید و در کل جک S5 اتوماتیک نا امید کننده عمل میکند .
سواری  جک S5 خوب بوده و سیستم تعلیق ماشین عملکرد مناسبی را از خود نشان میدهد . در  داخل کابین نیز خبری از ضربه ، کوبش و سر و  صدای آزار دهنده نیست . جک S5  فرمانش هم خوب و دقیق عمل کرده و زاویه پیچش خوبی نیز دارد ولی پژو 2008 از نظر لذت رانندگی ، پایداری و ... بسیار بهتر عمل میکند .
در پایان باید ذکر کنیم که اگر به خودرو های چینی بد بین نیستید و به دنبال خودرویی شاسی بلند زیر 100 میلیون تومان هستید S5جک اتوماتیک یا دنده ای گزینه مناسبی برای شما به شمار میرود که پیشرانه توربو ، گیربکس دبل کلاچ و یک بدنه قد بلند و زیبا را به شما هدیه میکند ولی اگر همه این ها را در کنار هیجان و لذت رانندگی میخواهید پژو 2008 را انتخاب نمایید . 
کد N1689706

وبگردی