آفتاب

راه‌اندازی دو کارخانه کاغذ و الکل سوختی در خوزستان

راه‌اندازی دو کارخانه کاغذ و الکل سوختی در خوزستان

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: دو کارخانه کاغذ و الکل سوختی از سوی این شرکت در خوزستان راه‏اندازی می‏شود. به گزارش روابط ...

دنیای اقتصاد – اهواز – محمد علاف‌پور:مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: دو کارخانه کاغذ و الکل سوختی از سوی این شرکت در خوزستان راه‏اندازی می‏شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر، نسیم صادقی اظهار کرد: طرح 250هزارتنی تولید کاغذ چاپ و تحریر از مهم‌ترین طرح‌های مشترک توسعه نیشکر است که با حدود 18هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در واحد کشت و صنعت سلمان فارسی این شرکت اجرا خواهد شد. صادقی همچنین از احداث کارخانه اتانول سوختی از سوی شرکت الکل و خمیرمایه رازی خبر داد و اظهار کرد: این کارخانه نیز در مجاورت شرکت الکل و خمیرمایه رازی در واحد دعبل خزاعی راه‌اندازی خواهد شد. این کارخانه به سرمایه‌گذاری 500 تا 600میلیارد ریال نیاز دارد که آن نیز تامین خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به طرح تولید CO2 خشک (کربن فعال) ادامه داد: طرح فرآوری کربن فعال به ظرفیت 40 هزارتن در سال از باگاس و دیگر پسماندهای کشاورزی و مواد کربن‌دار در خوزستان با سرمایه‌گذاری 3360 میلیارد ریال در دستور کار این شرکت قرار گرفته که نیمی از آن برای صادرات و مانده آن برای تامین نیاز صنایع در کشور در نظر گرفته شده است.

کد N1688913

وبگردی