آفتاب

PTE آزمونی استاندارد به جای IELTS و TOEFL

PTE آزمونی استاندارد به جای IELTS و TOEFL

بسیاری از ما برای ادامه‌ تحصیل یا اقامت و استخدام در خارج از کشور باید از سد آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی با موفقیت عبور کنیم.

آزمون‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد؛ آزمون تافل، آیلتس، تولیمو، PTE از جمله‌ی این آزمون ها هستند. آزمون PTE مخفف عبارت (The Pearson Test of English Academic)  است. این آزمون برای سنجیدن سطح زبان انگلیسی افراد غیر‌ انگلیسی زبان برگزار می‌شود و چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را یعنی writting ،Speaking ،Reading ، Listening مورد آزمون قرار می‌‌دهد.
 
انواع آزمون PTE
عموما این آزمون هر دو مهارت زبان انگلیسی را با هم می‌سنجد. مثلاReading ، Listening و writting ، Speaking را با هم مورد سنجش قرار می‌دهد. این آزمون از طریق کامپیوتر و به صورت آنلاین در سه نوع برگزار می‌شود.
 
  PTE آکادمیک (Academic)
این آزمون مورد قبول دانشگاه‌‌های درجه اول انگلستان و آمریکا است. نتیجه آزمون PTE Academic در مدت ۵ روز از زمانی که شما امتحان می‌دهید، مشخص می‌شود. این آزمون در حدود ۳ ساعت طول می‌کشد.PTE سه بخش دارد؛ بخش اول،نوشتن و صحبت کردن است که ۷۷ تا ۹۳ دقیقه طول می‌کشد و شامل معرفی شخصی،خواندن بلند، تکرار جمله، توصیف تصویر،خلاصه کردن متن در قالب یک جمله یا یک متن است. بخش دوم، خواندن است که ۳۱ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و شامل سوالات چند گزینه‌ای،چیدن پاراگراف و پر کردن جاهای خالی است. بخش سوم شنیدن است که شامل خلاصه کردن یک بخش Listening و سوالات چند گزینه‌ای و پر کردن جای خالی و مشخص کردن کلمات نادرست است. هر مهارت از ۱۰ تا ۹۰ نمره دارد و نمره‌ی کل هم از ۱۰ تا ۹۰ است.
 
PTE عمومی (General)
این آزمون از دو بخش نگارش و صحبت کردن تشکیل می‌شود. در بخش نگارش مهارت‌های شما را در چهار سطح Listening،Reading،Comprehension،Writing می‌سنجند. در بخش صحبت کردن، مهارت شما توسط یک بازرس مورد آزمایش قرار می‌گیرد. آزمون PTE General نیز شبیه آزمون استاندارد اروپا (CEFR) دارای ۶ سطح می باشد. مدارک PTE عمومی دارای اعتبار زمانی نیست و هیچ‌گاه منقضی نخواهند شد. تمام سطوح این آزمون در جهان به رسمیت شناخته شده است. آزمون PTE عمومی به گونه‌ای طراحی شده که در آن دانش‌آموزان در بیان مطالب کاملا راحت باشند. این روش میزان توانایی ارتباطی دانش‌آموز را مشخص می‌کند و نشان می‌دهد که آیا دانش‌آموز به راحتی می‌تواند از زبان انگلیسی استفاده کند یا نه؟ در این آزمون سوالاتی مانند؛ نوشتن پیام، درک مقالات روزنامه‌‌ها و شرکت در بحث و مذاکره مطرح می‌شود که در ارتباط با فعالیت‌های داوطلبان در زندگی واقعی‌شان است. PTE General به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت‌شان را بهتر بشناسند.
 
PTE کودکان و نوجوانان
 آزمون PTE کودکان و نوجوانان، آزمونی سرگرم کننده برای کودکان و نوجوانان در رده‌ی سنی ۶ تا ۱۳ سال محسوب می‌‌شود. در این آزمون به جای تمرکز بر توانایی نوجوانان در اصطلاحات و واژگان خاص انگلیسی، روی توانایی کودکان در استفاده از زبان انگلیسی تاکید شده است. PTE  کودکان در چهار سطح جذاب برگزار می‌شود. آن‌ها در این آزمون برخی از ماجراها و اتفاق‌هایی که برای یک خانواده انگلیسی می‌افتد را در قالب بازی و سرگرمی تجربه می‌کنند. کودکان در طول آزمون زبان انگلیسی با شخصیت‌ها و حوادث متنوعی مواجه می‌شوند که تجربه آزمون را برای آن‌ها جذاب می‌کند. آزمون کودکان هم متناسب با سن آن‌ها و استانداردهای بین المللی تدوین شده است. یکی از دلیل‌هایی که در این آزمون چهار سطح با هم ادغام می‌شود این است که در بحث توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی، همه‌ی ما نیاز داریم که به طور همزمان روی تمام این سطوح تسلط داشته باشیم. نمرات این آزمون برای بخش‌های نگارش،صحبت کردن، گوش دادن و خواندن به تفکیک مشخص می‌شود. به داوطلبان این آزمون در نهایت به جای گواهینامه قبولی،گزارش عملکرد آن‌ها داده می‌شود.
 
اگر میخواهید در آزمون PTE یا سایر آزمون های بین المللی مهم دیگر شرکت کنید، می‌توانید از خدمات های آنلاین ارزی وب‌سایت Payment24.ir در ارتباط با پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی استفاده کنید تا در سریع ترین زمان ممکن، ثبت نام شما انجام شود.
پاسخ گویی آنلاین مشاوران Payment24 به صورت ۲۴ ساعته آماده مشاوره به کاربران عزیز است.
کد N1688549

وبگردی