آفتاب

شکم پرستی گربه وحشی در مازندران کار دستش داد

شکم پرستی گربه وحشی در مازندران کار دستش داد

ساری-ایرنا- گربه وحشی گرسنه که دمار مرغ وخروس روستاهای بهشهر در شرق مازندران را در آورده بود، در دام روستاییان گرفتار شد.

مدیرروابط عمومی محیط زیست مازندران گفت که یک قلاده گربه وحشی کمیاب که چندین بار مرغ و خروس یکی از روستاهای بهشهر در شرق مازندران را دستبرد زده بود، در دام روستاییان گرفتار شد.
میلاد بهرامی روز سه شنبه به خبرنگارایرنا افزود : روستاییان به دلیل خسارتی که گربه وحشی به آنها وارد کرد، قصد کشتنش را داشتند که با پادرمیانی یگان حفاظت محیط زیست، روستاییان از جان گربه وحشی گذشتند.
وی اضافه کرد : نیروهای یگان حفاظت محیط زیست بهشهر پس از تحویل این حیوان از روستاییان، گربه وحشی را دردامن جنگل برگشت داد.
گربه ی وحشی یکی از گونه های خانواده گربه سانان چون پلنگ است که در قاره های اروپا ، آفریقا و آسیا و در ایران در تمام مناطق و استان ها زندگی می کند.
* اندازه:
طول بدن گربه ی وحشی 45 تا 80 سانتی متر، طول دمش 28 تا 35 سانتی متر ، ارتفاع بدنش 30 تا 40 سانتی متر و وزن آن 3 تا 6 کیلو گرم است.
تمایز گربه وحشی با خانگی
گربه ی وحشی دمی پرمو و بلند دارد که معمولا نصف طول بدنش است. نوک دم آن پهن و معمولا سیاه رنگ ، پوزه اش کوتاه ، سبیل هایش بلند و سفید رنگ ، چشم هایش درشت ، گوش هایش بزرگ ،بلند و مثلثی شکل ، دست و پایش بلند و باریک ، پنجه هایش گرد ، چنگال هایش قوی ، تیز، خمیده و قابل جمع شدن است. رنگ بدن گربه ی وحشی بسیار متغیر و از قهوه ای تا خاکستری ( متناسب با زیست گاهی که در آن زندگی می کند) است.
*رژیم غذایی :
گربه ی وحشی از جوندگان ، پرندگان ، خزندگان ، ماهی ، قورباغه ، حشره ، حیوانات اهلی مانند مرغ ، خروس و بزغاله و گاهی مواد گیاهی تغذیه می کند.
اگرچه از تعداد این گربه ها در کشور اطلاع دقیقی در دست نیست، ولی به نظر می رسد به دلیل کم شدن طعمه و تخریب زیست گاه جمعیت آن ها رو به کاهش است.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
کد N1688366

وبگردی