آفتاب

اثبات اینکه جامعه به 4درصدو96درصد تقسیم شده،با ملانصرالدین است؟

اثبات اینکه جامعه به 4درصدو96درصد تقسیم شده،با ملانصرالدین است؟

روزنامه اطلاعات نوشت:خطر این است که الگوبرداری از شیوه ترامپ و تجربه تلخ۸۸ بار دیگر در مناظره‌های این دوره نشو و نما پیدا کند.

نامزدی تکرار می‌کند دولت روحانی، دولت ۴درصدی جامعه است که از همه رانت‌ها و انباشت سرمایه برخوردار شده است و در نتیجه چهار سال دولت روحانی، ۹۶درصد در تلاش معاش‌اند و در فقر بسر می‌برند و ۴درصد برخوردار از ثروت‌های بادآورده و رانت‌خوار هستند! هیچ کس هم نمی‌پرسد این آمار را کدام مرکز آمار رسمی کشور داده یا تأیید کرده است!؟
در مناظره زنده تلویزیونی هم، خط کش نمی‌گذارند تا صحیح یا غلط بودن اندازه و مقیاس را بسنجند! یاد آن ضرب‌المثل افتادم که مردی از ملانصرالدین پرسید، ملا وسط زمین کجاست؟ بلافاصله پاسخ داد، همین جا که من هستم! پرسشگر گفت به چه دلیل؟ ملانصرالدین پاسخ داد، اگر دروغ می پنداری،مترکن!
خطر این است که هدف مناظره‌ها، آگاه‌سازی مردم نباشد و معرفی برنامه‌ها یا راهکارها برای ترمیم؛ هدف آن باشد که امام بارها نسبت به آن هشدار جدی داد: «من باشم، تو نباشی!» اگر بخواهیم از الگوی ترامپ در انتخابات آمریکا کپی‌برداری کنیم، تردید نداشته باشید که نتیجه آن حتی در صورت پیروزی، «فریب جامعه»، «سیاه نمایی» و البته «ویران‌سازی اخلاق» خواهد بود!

 

302

کد N1688211

وبگردی