آفتاب

محمدرضا اسحاقی آلبوم "زِلفِ شه" را منتشر کرد

محمدرضا اسحاقی آلبوم "زِلفِ شه" را منتشر کرد

محمدرضا اسحاقی (دوتارنواز پیشکسوت مازندرانی) آلبوم موسیقی محلی "زِلفِ شه" را در حوزه موسیقی مازندران منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، آلبوم "زِلفِ شه" با نوازندگی دوتار و آواز محمدرضا اسحاقی و  همکاری گروه "مشتاق" اجرا و ضبط شده و علاوه بر عرضه آن در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی، نسخه دیجیتال این آلبوم نیز از طریق سایت "ریتمو" به بازار عرضه شده است.

"زلف شه" از ۱۵ قطعه به نام های "پیش نوازی"، "هرایی"، "پایتخت"، "آواز گل و بلبل"، "منظومه عارف و گلما"، "میان تبری"، "بانو بانو جان"، "کتولی"، "زمستون"، "کتولی سرونگ"، "لیلی و مجنون"، "صنم"، "لاره"، "فاطمه مسکین" و "شیرین جان" در ژانر موسیقی محلی مازندران تشکیل شده است.

در این مجموعه محمود بتیار (نوازنده دوتار)، علی اصغر اسحاقی (نوازنده عود)، مجید بتیار (نوازنده دسر کوتن، دف)، محمد ابراهیم نژاد (نوازنده کمانچه‌باس)، خسرو اسحاقی (نوازنده دوتار)، شهاب بهرامی (نوازنده دهل، دایره) و علی رستمی (نوازنده لله وا، قرنه) به عنوان نوازنده در کنار خوانندگی محمدرضا اسحاقی به اجرا پرداخته‌اند.

محمدرضا اسحاقی از پیشکسوتان موسیقی شرق مازندران محسوب می‌شود که سال‌ها با مقام‌های هرایی و حقانی و اکثر جزئیات موسیقی مازندران به اجرا پرداخته است و در پژوهش‌های موسیقی‌شناسان(اتنوموزیکولوگ‌ها) روایت‌هایش از موسیقی مازندران مورد استناد قرار می‌گیرد.

کد N1687666

وبگردی