آفتاب

استاندار کرمان :سیاست های خردمندانه دولت، امید برای ادامه کار را دوچندان کرده است

استاندار کرمان :سیاست های خردمندانه دولت، امید برای ادامه کار را دوچندان کرده است

کرمان - ایرنا- استاندار کرمان گفت : سیاست های خردمندانه دولت یازدهم بخصوص در حوزه اقتصادی شرایط امید برای ادامه دوچندان کار را طوری فراهم آورده که می تواند بیشترین اقدامات را در دوره بعد به سرانجام برساند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی عصر یکشنبه در دیدار با نمایندگان تشکل های کارگری استان به مناسبت هفته کار و کارگر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه افزود: طی این سه سال صادرات استان کرمان به 5 میلیارد دلار رسید و اگر این روند ادامه یابد، برغم اینکه بخشی از کالاهای صادراتی استان از دیگر گمرکات صادر می شود اما سهم صادرات استان افزایش می یابد.
وی ضمن تشریح طرح تقسیم بندی استان کرمان به هشت زون اقتصادی گفت: کار اقتصاد مقاومتی در دورترین نقاط در شمال و جنوب استان توسط شرکت های اقتصادی در حال انجام است.
نماینده عالی دولت تدبیر در کرمان ادامه داد: موسسات و شرکت های اقتصادی که امروز مسئولیت توسعه مناطق هشتگانه استان را پذیرفته اند در کنار فعالیت های اقتصادی، در سایر فعالیت ها همچون حوزه بهداشت و درمان، گردشگری، خدمات ورزشی و فرهنگی نیز فعال می باشند.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه تعداد مشاغل ایجاد شده در پایان دولت هشتم 23 هزار شغل، در دولت نهم 12 هزار شغل و سال گذشته نیز حدود 32 هزار شغل در استان کرمان ایجاد شده است افزود: آسیب های اقتصادی هنوز بر بدنه اقتصاد ایران از دولتهای قبل وجود دارد اما هم اکنون 26 هزار میلیارد تومان پروژه در استان کرمان در حال اجراست به گونه ای که 16 هزار میلیارد تومان آن افتتاح شده است.
**امکان افزایش چند برابری گردشگری خارجی در استان کرمان وجود دارد
استاندار کرمان همچنین گفت: 32 هزار نفر گردشگر خارجی در طول دولت نهم ودهم به استان کرمان سفر کرده است و این در حالی است که طی سه سال دولت تدبیر و امید بیش از 96 هزار نفر گردشگر خارجی وارد استان شده است.
وی با تاکید بر اینکه مرمت بناهای تاریخی و افزایش واحدهای گردشگری در استان می تواند آمار گردشگران را چند برابر کند خاطرنشان کرد: استان کرمان با تفویض اختیارات دولتی می تواند به استانی خودگران تبدیل شود.
**عمده مشکلات کارگری ریشه در گذشته دارد
نماینده عالی دولت یازدهم در استان کرمان با تاکید بر اینکه عمده مشکلات حوزه های کارگری ریشه در گذشته دارد ،خاطرنشان کرد: سند چشم انداز توسعه باید اجرا می شد اما با توجه به اینکه در برنامه چهارم و پنجم به سندها توجهی نشد، این بخش مغفول مانده است.
وی بخش عمده ای از فاصله طبقاتی را نشات گرفته از سیاست های نادرست اقتصادی در ادوار گذشته عنوان کرد و گفت: فشار مضاعف تحریم ها را نباید نادیده گرفت، هرچند با رفع تحریم ها در این دولت کارنامه خوبی در بخش اقتصادی خرد و کلان شاهد هستیم.
رزم حسینی با اشاره به رشد 8 درصدی اقتصاد کشور تصریح کرد: پول هایی که در کشورهای چین و اروپا بلوکه شده بود، پس از برجام به کشور بازگشت و در پروژه های پتروشیمی و فولاد به کار گرفته شد.
وی اظهار کرد: افزایش مخازن مشترک با قطر، قبل از دولت نهم سیاست دولت بود اما بی توجهی دولت نهم و دهم موجب شد تا سهم برداشت از مخازن توسط قطری ها افزایش یابد.

**استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی صاحب سبک شده است
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه تقویت سرمایه های اجتماعی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند گفت: این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی صاحب سبک و الگو شده است.
رزم حسینی افزود: موسسات و شرکت های اقتصادی که امروز مسئولیت توسعه مناطق هشتگانه استان را پذیرفته اند در کنار فعالیت های اقتصادی، در سایر فعالیت ها همچون حوزه بهداشت و درمان، گردشگری، خدمات ورزشی و فرهنگی نیز فعال می باشند.
وی ادامه داد: کار و کارگری پیشینه طولانی دارد و براساس پیشرفت های بشری حوزه کارگر و کارفرما در طول اعصار گسترش یافته ولی همواره بر اصل رضایتمندی تاکید شده است.
وی مبنای اسلام را رضایت بین کارگر و کارفرما عنوان کرد و گفت: با پیشرفت در حوزه های کشاورزی، صنعت و سایر خدمات، دولتها مجبور به نوشتن قوانینی در این حوزه شدند تا حقوق کارگران کمتر ضایع شود که تامین اجتماعی یکی از این تشکل هاست و سعی کرده تا حدی از کارگران در برهه های مختلف به ویژه دوران بازنشستگی دفاع کند.

**نظام اداری به کوچک سازی دولت کمک کند
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مسیر کار باید عوض شود و مسیر جدید نظام اداری ما باید در جهت کوچک کردن دولت و کاهش بروکراسی اداری قدم بردارد، خواستار حضور مدیران بومی، پرتلاش و ساعی در کرمان شد و گفت: در استان کرمان سعی شده اکثر مدیران استان بومی شوند زیرا این مسئله در موفق بودن اقدامات ما موثر است.
رزم حسینی از راه اندازی چند مرکز درمانی در سطح استان و بیمارستان ریگان تا پایان سال خبر داد و افزود: تا پایان سال بیمارستان ریگان راه اندازی می شود و فردا نیز با حضور وزیر بهداشت چندین مرکز درمانی در سیرجان و کرمان به بهره برداری می رسد.

**شوراها نباید بنگاه های سیاسی گرایی شوند
وی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در 29 اردیبهشت، اهمیت آن را در توسعه مناطق و روستاها مهم دانست و گفت: شوراهای روستایی نباید بنگاه های سیاسی گرا و محل پاتوق باشند بلکه باید افرادی در شورا حضور یابند که اندیشه خلق ثروت داشته و با اعتبار و نه بودجه، شهر و روستا را بسازند.
دریافت: رسول محمدحسنی ** انتشار: بهنام احمدی *
5054/3028
کد N1687302

وبگردی