آفتاب

یک مسئول ستاد میرسلیم: نباید سرمایه گذاران کارآفرین را زالو بخوانیم/بعید است قالیباف ورئیسی ائتلاف کنند

یک مسئول ستاد میرسلیم: نباید سرمایه گذاران کارآفرین را زالو بخوانیم/بعید است قالیباف ورئیسی ائتلاف کنند

قم - ایرنا- قائم مقام ستاد انتخاباتی سید مصطفی میرسلیم در قم گفت: نباید سرمایه گذارانی که در داخل کشور سرمایه گذاری کرده و برای جوانان اشتغال ایجاد می کنند، را زالو نامید.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر بای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در باره مناظره نخست نامزدهای ریاست جمهوری در جمعه گذشته افزود: با رانت خواران مخالفم ولی با سرمایه گذارانی که در داخل کشور سرمایه گذاری کرده و برای جوانان اشتغال ایجاد می کنند، موافقم؛ نباید آنها را زالو نامید، اگر ادبیات ما این باشد هیچ سرمایه گذاری در ایران سرمایه گذاری نمی کند، بلکه سرمایه های خود را به کشورهای همسایه می برند و مشکل رکود و بیکاری در جامعه ما حل نمی شود.
وی با اشاره به این که بداخلاقی های سیاسی هیچ گاه به نفع مردم نبوده است، گفت: حفظ بیت المال مهمترین وظیفه مسئولان نظام اسلامی وکشور نیازمند مدیران پاک دست و امانتدار است و معتقدیم رعایت اخلاق اسلامی در تبلیغات سیاسی و در جریان اداره کشور باید به بهترین صورت رعایت شود.
بای اضافه کرد: مردم نمی پذیریند که کارگزاران حکومتی آنها با بد اخلاقی سیاسی نسبت به یکدیگر رفتار کنند، استمرار این حرکت ناپسند در جامعه اثر سوء دارد و درصد اعتماد مردم نسبت به سیاست مداران را کاهش می دهد.
وی مدعی شد: به واسطه ارتباطی که با مردم داریم متوجه شدیم از همین مناظره نخست، مردم نسبت به نجابت آقای میرسلیم نگاه ویژه ای پیدا کرده اند و با توجه به مسئولیت هایی که داشته است نشان داده به دنبال ارائه خدمات صادقانه به مردم و نظاماست و در طول این سال ها این ادعا را ثابت کرده است.
بای ادامه داد: با توجه به این که میرسلیم کاندیدای حزب موتلفه اسلامی است، محل ستاد وی در استان قم در دفتر حزب موتلفه این استان دایر است و طرفداران او در این مکان نسبت به فعالیت های تبلیغاتی مشغول هستند.
بای گفت: تبلیغات انتخاباتی میرسلیم بعد از اعلام نامزدهای تایید صلاحیت شده در حال انجام است و درهمین رابطه کمیته های دانشجویی، طلاب و روحانیان، خواهران، بازاریان و کمیته های مردمی مشغول فعالیت های انتخاباتی برای این نامزد هستند.

** ممکن است قالیباف و رئیسی تن به ائتلاف ندهند
وی بیان کرد: جریان اصولگرا به دنبال رسیدن به وحدت رویه برای پیروزی در انتخابات است و قرار شده در پایان مناظره ها از طریق جامعتین (جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران) وضعیت نامزدها بررسی شود و در صورت تصمیم گیری، نامزدها با یکدیگر ائتلاف کنند.
وی ادامه داد: امکان دارد با وجود توافق اولیه قالیباف و رئیسی برای ائتلاف اما این کار صورت نگیرد، زیرا در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری نیز نامزدهای اصولگرا برای ائتلاف باهم به توافق رسیده بودند اما این کار را در عمل انجام ندادند.
قائم مقام ستاد انتخاباتی میرسلیم در قم گفت: حزب موتلفه با قدمت 50 ساله کاندیدایی معرفی کرده و تا پایان کار هم باید کار پیگیری شود؛ تصمیم های نهایی حزب موتلفه تنها دست میر سلم نیست، بلکه شورای مرکزی حزب در باره ائتلاف و یا باقی ماندن وی تصمیم می گیرد و گفته های تبلیغاتی برخی از رسانه ها در این زمینه صحیح نیست.
وی بیان کرد: میرسلیم فردا، دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه به قم سفر می کند و درجریان این سفر با کارگران، دانشجویان و اقشار مختلف مردم دیدار خواهد داشت.
وی با بیان این که برای حل مشکلات کشور باید به دعواهای سیاسی خاتمه داد، بیان کرد: باید از مشاجره های سیاسی پرهیز کنیم، ما باید راهکار عاقلانه در کشور ارائه دهیم که در ایران قابلیت اجرا داشته باشد تا شاهد بی اعتمادی مردم نسبت به برنامه های دولت ها نباشیم.
قائم مقام ستاد انتخاباتی میرسلیم در قم گفت: نامزدهای انتخاباتی باید با اخلاق مداری در جامعه اعتماد مردم به نظام را گسترش دهند و از تهمت های بی اساس دوری کنند و به همین دلیل است که میرسلیم شعار پاکدستی را در تبلیغات انتخاباتی خود برگزیده است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
آقایان سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید، محمدباقر قالیباف فرزند حسین و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم 6 نامزد احزار صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.
7405/ 61133/ 6043
خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1687204

وبگردی