آفتاب

نماینده مردم خمین:سیاه نمایی و توهین در مناظره انتخاباتی، کلیت نظام را خدشه دار می کند

نماینده مردم خمین:سیاه نمایی و توهین در مناظره انتخاباتی، کلیت نظام را خدشه دار می کند

خمین - ایرنا - نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: هر گونه توهین و یا سیاه نمایی در مناظره های انتخاباتی کلیت نظام اسلامی را خدشه دار می کند و کاندیداها باید از آن بپرهیزند.

محمد ابراهیم رضایی یکشنبه در جمع خبرنگاران در خمین افزود: نامزدهای انتخاباتی باید در فرصت مناظرات به جای تخریب با صراحت لهجه برنامه های خود را برای مردم مطرح کنند و قضاوت را به ملت واگذارند.
وی اضافه کرد: نقد منصفانه در مناظرات شور انتخابات را در جامعه افزایش می دهد اما نامزدها باید توجه داشته باشند که دامنه نقد را با تخریب اشتباه نگیرند و با چالش هایی که حرمت شکن است و یا در مسیر اهانت و تهمت حرکت می کند، فاصله بگیرند.
نماینده مردم خمین بیان کرد: رئیس جمهوری منتخب باید مصداق اخلاق و هوشمندی و برنامه محوری باشد و این را مردم از کلام و منش و رفتارش بگیرند و پس از انتخابات هر کس که به تشخیص مردم از رای آورد قابل احترام است و باید بدون نگاه سیاسی کابینه خود را بر اساس شایسته سالاری از همه گروه ها برگزیند.
رضایی ادامه داد:مردم برای ادای تکلیف مهم رای باید شناخت نیازهای مهم و ارزش های حاکم بر جامعه را ملاک قرار دهند و شایسته ترین فرد را که احساس می کنند وعده های عملیاتی دارد و دردآشنا است انتخاب کنند.
وی ادامه داد: بیکاری، مشکلات اقتصادی و معیشتی، اعتیاد، قاچاق کالا و ازدواج مهمترین مشکلاتی است که اقشار مختلف مردم با آن مواجهه هستند و نامزدهای ریاست جمهوری باید توان حل این مشکلات را داشته باشند و راهکارهایی بدهند که گره گشا باشد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکل ها و احزاب به جای تحلیل حزبی و یا انتشار مطالبی که بوی تخریب می دهد، در فضای مجازی و در لایه های مردمی و محافل گوناگون محورهای برنامه کاندیداها را تجزیه و تحلیل کنند تا مردم با شفافیت بیشتری بتوانند موضوعات را رصد کنند و به بهترین انتخاب برسند.
رضایی گفت: انتخابات شوراهای اسلامی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و فضای تبلیغات آن باید چارچوب سالم و بانشاطی داشته باشد و نباید با سیاست زدگی و یا موضوعات غیرمرتبط بیامیزد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:مشارکت مردم در انتخابات، سهیم دانستن آنان در اداره کشور است و انتخابات فرصتی مغتنم برای گزینش بهترین فردی است که می توان اداره کشور را به او واگذار کرد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود :حضور گسترده و با نشاط مردم در انتخابات باعث تقویت پایه ها و اقتدار نظام می شود و ادای این مهم وظیفه ملی و شرعی هر ایرانی است.
رضایی بیان کرد: در نظام اسلامی عرصه انتخابات بهترین میدان برای گزینش تفکر اصلح در حوزه سیاسی است و سیاست واسطه ای برای اصلاح وضعیت کلی جامعه تلقی می شود.
وی اظهار کرد: بهترین ملاک ها برای تشخیص مصادیق انتخاب اصلح، شاخص هایی است که از سوی امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شده و انتخابات یکی از ارزشمندترین صحنه های حضور و مشارکت مردم برای تعیین سرنوشت کشور و نمادی از مردم سالاری دینی محسوب می شود.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری که می خواهد این کشور را اداره کند، باید پایبند به قوانین و مقررات و مجری صدیق قانون باشد،کشور با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفته به مدیر انقلابی، جهادی و متخصص نیاز دارد که با تدبیر و حکمت از همه ظرفیت های جامعه برای حل مشکلات و توسعه کشور استفاده کند.
دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه سال جاری در کشور برگزار می شود.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که یک کرسی آن متعلق به خمین است.
7277/ 6013/ 1876
خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
کد N1687163

وبگردی