آفتاب

کمک بلاعوض ۱۲/۵ میلیون دلاری به شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

کمک بلاعوض ۱۲/۵ میلیون دلاری به شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

در سیصد و چهل و چهارمین جلسه‌ی شورای اسلامی شهر تهران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طرحی مبنی بر همکاری متقابل میان شرکت‌های کنترل کیفیت هوای تهران و شرکت جایکا ژاپن به منظور انتقال تجهیزات و تکنولوژی آنالیز منابع آلودگی هوا به ایران ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، وحید حسینی، رییس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: هم اکنون برای آنالیز منابع آلودگی هوا ما به کشورهای خارجی وابسته هستیم و نمونه ها برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه های این کشورها ارسال می شود که در صورت نهایی شدن این قرارداد شرکت جایکا متعهد می شود علاوه بر نصب و راه‌اندازی این آزمایشگاه در مدت ۴ سال تکنولوژی و آموزشهای لازم را به طرف ایرانی منتقل کند.

حسینی افزود: شهرداری تهران نیز در این تفاهم دوجانبه سوله ای را برای نصب تجهیزات آزمایشگاه احداث می‌کند که مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد تومان بدین منظور پیش بینی شده است.

حسینی در پایان اضافه کرد: این طرح به جز هزینه‌های روی زمین برای احداث آزمایشگاه، هزینه دیگری برای طرف ایرانی ندارد و شرکت ژاپنی این پروژه را در قالب تعهدات بین المللی با سازمان ملل انجام می دهد.

محسن سرخو رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن حمایت از این طرح گفت:کشورهای اروپایی و توسعه یافته در قبال آلوده کردن هوای جهان، تولیدات صنعتی و صادراتشان متعهد هستند مبالغ و خدماتی را برای حفظ محیط زیست هزینه کنند که در قالب این قرارداد ها تعهداتشان را به سازمان ملل می پردازند.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران  افزود: خود بنده در گذشته و زمانی که در سازمان فنی و حرفه‌ای مسئولیت داشتم همکاری های مشترک بسیار خوبی باشرکت جایکا ژاپن داشتیم و شهرداری تهران نیز سابقه طولانی با این شرکت داشته است.

لازم به ذکر است هیات وزیران کشور ژاپن مجوز امضای توافقنامه اصلی را صادر کرده است و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران این توافق‌نامه میان شهردارتهران و سفیر ژاپن در ایران امضا می شود.

کد N1686995

وبگردی