آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

«نفت‌شهر» آماده زندگی است/ پیشرفت ۱۰۰ درصدی فاز اول بازسازی

«نفت‌شهر» آماده زندگی است/ پیشرفت ۱۰۰ درصدی فاز اول بازسازی

کرمانشاه- معاون فرماندار قصرشیرین از مهیا بودن «نفت شهر» برای بازگشت اهالی آن خبر داد و گفت: فاز اول بازسازی این شهر پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارد.

نعمت‌الله نازپرورده در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت بازسازی نفت شهر گفت: نفت شهر پس از حدود ۴۰ سال از تخریب آن بازسازی شده و هم‌اکنون آماه و مهیای بازگشت اهالی است.

وی هزینه بازسازی این شهر جنگ زده را ۲۰ میلیارد تومان در فاز اول اعلام کرد و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده، این شهر هم اکنون آماده زندگی است اما جزئیات دیگری نیز باقی مانده که در فاز دوم انجام خواهد شد.

معاون فرماندار قصرشیرین می‌گوید: با توجه به اقدامات صورت گرفته، هم‌اکنون نفت شهر آماده زندگی کردن بوده اما یک سری امورات دیگر نیاز است که جزو فاز دوم آن محسوب می‌شود.

وی زمان صرف شده برای اجرای فاز اول این پروژه را ۳ سال اعلام کرد و گفت: در فاز اول این پروژه حدود ۵۰ واحد مسکونی به همراه یک سالن ورزشی، دو واحد آموزش، یک واحد بهداشتی درمانی و یک مسجد احداث شده است.

پیشرفت ۱۰۰ درصدی فاز اول بازسازی نفت شهر

نازپرورده از پیشرفت ۱۰۰ درصدی این پروژه خبر داد و تصریح کرد: هم‌چنین در فاز اول کار آماده سازی خیابان ها و معابر عمومی آن انجام شده و هماکنون این شهر آماده زندگی و بازگشت ساکنانش است.

وی با بیان اینکه هماکنون خدماتی چون آب و برق در این منطقه فراهم است گفت: البته فراهم کردن  آب و برق مطمئن  و ایجاد استحکامات لازم در فاز دوم این پروژه دیده شده که در صورت تامین اعتبارات لازم در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

نازپرورده یادآور می‌شود: نفت شهر شکل اولیه خود را گرفته است و تعدادی از اداراتی هم که باید در آن شکل بگیرد تاسیس شده و در آنجا کار انجام می‌شود.

وی نفت شهر را یکی از نقاط مهم استان به لحاظ هم مرز بودن با کشور عراق و هم‌چنین وجود چاه های نفت دانست و ابراز امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته شاه آبادانی این شهر باشیم.

معاون فرماندار قصرشیرین ابراز امیدواری کرد با اجرای سامانه گرمسیری در این شهر مردم آن بتوانند در باغات و نخیلات این شهر فعالیت کرده و توسعه کشاورزی و صنعتی این شهرستان اتفاق بیفتد.

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بازسازی نفت شهر در آینده نزدیک

وی از اجرای فاز دوم بازسازی نفت شهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هم اکنون مطالعات آن در حال انجام است اما انتظار ما این است که مردم نفت شهر خود پیش قدم شده و نفت شهر را با بهره گیری از تسهیلات بانکی - که به آنها پرداخت می شود-  بسازند.

نازپرورده در خصوص حضور نیروهای نظامی در سطح شهر نیز گفت: این نیروها کار خودشان را انجام می دهند و مردم نیز به زندگی خود می پردازند و این موضوع مشکلی ایجاد نمی کند و مردم می توانند به راحتی در شهر حضور داشته باشند و زندگی کنند.

کد N1686809

وبگردی