آفتاب

با نقشه فونت IDEO با دنیای فونت‌ها بیشتر آشنا شوید

با نقشه فونت IDEO با دنیای فونت‌ها بیشتر آشنا شوید

تایپوگرافی هنر و فن حروف‌چینی (حروف‌نگاری) برای نمایش زبان است و علاقه‌مندان به این فن، معمولا انواع فونت‌ها را با اسامی آنها می‌شناسند ...

آی‌تی ایران:تایپوگرافی هنر و فن حروف‌چینی (حروف‌نگاری) برای نمایش زبان است و علاقه‌مندان به این فن، معمولا انواع فونت‌ها را با اسامی آنها می‌شناسند اما دیدن تمام فونت‌ها کنار هم می‌تواند کار را برای کاربر در انتخاب فونت، بسیار راحت‌تر کند. نقشه فونت IDEO نیز به همین منظور طراحی شده است و ابزاری است تا کاربران بتوانند تمام فونت‌های مشابه را کنار یکدیگر ببینند و با کلیک روی آیکون هر کدام از آنها، جزئیات و نام فونت را مشاهده کنند. IDEO یک شرکت بسیار مشهور بین‌المللی در زمینه دیزاین است که در سال ۱۹۹۱ توسط دیوید کلی پروفسور دانشگاه استنفورد در سیلیکون ولی تاسیس شد.

 

حالا نقشه فونت IDEO برنامه‌ای است که از سوی Kevin Ho طراحی و توسعه داده شده و شامل نقشه‌ای است که با استفاده از الگوریتم‌های تکنولوژی یادگیری ماشینی قادر است انواع فونت‌ها را بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکسته یا غیر شکسته بودن، سِریف بودن، اندازه آنها و غیره دسته‌بندی کند. Ho در پستی در بلاگ خود نوشت: «برنامه‌نویسان نیازمند راه آسان‌تری بودند که بتوانند فونت‌های مختلف را با زیبایی منحصر به فرد هرکدام کنار هم مشاهده کنند، به همین دلیل تصمیم گرفتم با استفاده از تکنولوژی الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، نقشه‌ای طراحی کنم که قادر است انواع فونت‌ها را بر اساس خصوصیات ظاهری و بصری آنها رده‌بندی کند و کنار یکدیگر قرار دهد. برنامه‌نویسان با استفاده از این نقشه با روش تایپ کاملا جدید آشنا می‌شوند.» با همین شیوه، نقشه‌ای با بیش از 750 فونت ساخته شد که تمام آنها از طریق گوگل فونتز به‌صورت رایگان قابل دانلود هستند. اگر برنامه‌نویس هم نیستید، بازهم استفاده از این نقشه تجربه جالبی است.

کد N1686660

وبگردی