آفتاب

نشست اتحادیه اروپا بدون حضور بریتانیا امروز برگزار می‌شود

نشست اتحادیه اروپا بدون حضور بریتانیا امروز برگزار می‌شود

۲۷ عضو اتحادیه اروپا برای مشخص کردن سیاستی واحد درخصوص خروج بریتانیا از این اتحادیه، امروز بدون حضور این کشور گردهم می‌آیند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز –شنبه- برای مشخص کردن یک سیاست واحد در قبال خروج بریتانیا از این اتحادیه بدون حضور این کشور اقدام به برگزاری نشست خواهند کرد.

اعضای این اتحادیه اعلام کرده‌اند مذاکرات در خصوص جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا بر گفت‌وگو در خصوص آینده مبادلات اقتصادی و تجاری با این کشور مقدم است.

بریتانیا نیز قصد دارد در تاریخ هشتم ژوئن اقدام به برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی کند که گفته می‌شود این امر نقش مهمی در آینده بحث خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ایفا خواهد کرد.

«دونالد تاسک» رئیس‌ شورای اروپا با ارسال نامه‌ای خطاب به سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد داشتن موضعی مشترک بین سران این اتحادیه در خصوص برگزیت بر آینده روابط بریتانیا با اتحادیه اروپا مقدم است.

بریتانیا پیش‌تر اعلام کرده بود که نباید مذاکرات در خصوص آینده مبادلات تجاری و اقتصادی این کشور با اتحادیه اروپا به تاخیر بیفتد.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز اعلام کرده بود تا زمانی که وضعیت شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا که مقیم بریتانیا هستند و همچنین وضعیت تعهدات مالی این کشور نسبت به اتحادیه اروپا و عدم مرزبندی میان جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی مشخص نشود، در خصوص آینده روابط بریتانیا با اتحادیه  اروپا مذاکراتی انجام نمی‌شود.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که بریتانیا باید پیش از خروج از این اتحادیه ۶۰ میلیارد یورو برای پایبندی به تعهدات مالی خود به اتحادیه اروپا بپردازد که با مخالفت بریتانیا مواجه شده است.

 

کد N1686298

وبگردی