آفتاب

امام جمعه ایلام:مهمترین ویژگی رئیس جمهوری منتخت،صداقت و امانتداری است

امام جمعه ایلام:مهمترین ویژگی رئیس جمهوری منتخت،صداقت و امانتداری است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مهمترین شاخص‌های کارگزار نظام اسلامی و اولین ویژگی رئیس جمهوری آینده، راستگویی، صداقت و امانت داری است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد:حضور در انتخابات نماد پایبندی به انقلاب و پاسداری از میراث بزرگ امام راحل و نظام اسلامی است.
وی یادآور شد: کسی که توسط مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود و پست ریاست جمهوری را به عنوان یک امانت به او می‌سپارند، باید طبق سوگندی که می‌خورد پاسدار قانون اساسی و نظام اسلامی برآمده از خون هزاران شهید باشد.
وی ادامه داد: بنابراین نباید نسبت به این امانت خیانت کند، ضمن اینکه رای دهندگان به او اطمینان حاصل کنند که وعده هایی که می‌دهد قابل تحقق است و مهم‌تر اینکه به وعده‌هایش عمل کند.
به گفته وی، پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع) و امام سجاد(ع) می‌فرمایند سه چیز در هر که باشد منافق است اگر چه بگوید من مسلمانم، اول وقتی سخن می‌گوید دروغ می‌گوید دوم وقتی وعده دهد تخلف ورزد و سوم وقتی امانت به او دهند خیانت کند.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: مولا علی (ع) تصریح می‌کند کسی که صداقت ندارد انتخاب نکن او دور را نزدیک و نزدیک را دور می‌سازد، بهترین مصداق برای این کلام امیرالمومنین (ع) در شرایط فعلی این باشد که جریانی تلاش دارد به دروغ خطر جنگ را نزدیک نشان داده و امکان حل مشکلات مردم بدون وابستگی اقتصادی دور و لاینحل نشان می‌دهد.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: نکته ایی هم در کلام رهبری به عنوان اولویت‌های رئیس جمهور منتخب آینده ذکر شده است که آن مساله اقتصاد و حل مشکلات معیشتی مردم است که کلیدی‌ترین و اولین اولویت خود و تیم همراه در دولت آینده باید باشد و از همه مهمتر باید انگیزه مسئولان برای اجرای اقتصاد مقاومتی افزایش یابد.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: رئیس جمهور آینده باید دشمن شناس باشد و در زمین بازی و تعیین شده از سوی دشمن حرکت نکند و برای خنثی ‌سازی نقشه‌ها و اقدامات خصمانه بر اساس گفتمان امام و رهبری و مقاومت در عرصه سیاست داخلی و سیاست خارجی عمل کند.
وی ادامه داد: رئیس جمهور باید روحیه شجاعت و قدرت ایستادگی و مقاومت در مقابل زیاده خواهی‌های دشمنان به ویژه آمریکا را داشته باشد.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: مشکلات کشور با ترس از دشمن و سرایت دادن به مردم حل نمی‌شود بلکه دشمن را گستاخ‌تر می‌کند لذا رهبر حکیم انقلاب فرمودند بدترین حالت برای یک کشور آنکه مسئولان آن کشور از تشر دشمن بترسند زیرا راه را برای تعرض و تجاوز او بازی می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی در بخش دیگری از سخنانش با تبرک فرا رسیدن ماه شعبان اشاره کرد و گفت: این ماه از جمله ماه‌هایی است که از چند سو مورد عنایت و اهتمام واقع شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به فرا رسیدن روز پاسدار نیز اشاره کرد و افزود: نهاد مقدس و کارآمد سپاه پاسداران در این 38 سال با پاسداری و صیانت از انقلاب با تقدیم هزاران شهید و جانباز و کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته و همه تهدیدهای گوناگون داخلی و خارجی را علیه نظام و انقلاب خنثی کرده است.
وی تاکید کرد: امروز هم سپاه در عرصه سازندگی و انجام پروژه‌های صنعتی و اقتصادی، احداث تونل‌ها و بزرگراه‌ها و احداث پالایشگاه‌های متعدد پتروشیمی و گاز و احداث ساختن پالایشگاه تولید بنزین و بی‌نیاز کردن کشور از واردات بنزین حضور فعال دارد.
خبرنگار : حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: عباسعلی نقی یان
6034/6109/
کد N1685774

وبگردی