آفتاب
حاشیه های انتخابات ریاست جمهوری

اوج فعالیت میدانی هواداران 2 کاندیدا، برجام درتیررس مخالفان دولت،موافقان و دستاوردهای دولت

اوج فعالیت میدانی هواداران 2 کاندیدا، برجام درتیررس مخالفان دولت،موافقان و دستاوردهای دولت

استان ها - ایرنا- فعالیت های انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این روزها در قالب برنامه های رادیو و تلویزیونی تداوم یافته که فعالیت های میدانی به عهده هوادارانشان گذاشته شده که در این میان هواداران 2 نامزد بیش از دیگران فعال بوده اند.

پنجشنبه هفتم اردیبهشت نقطه اوج فعالیت های تبلیغی یکی از نامزدها با بکارگیری امکانات انسانی و افراد سرآمد طیف خود بود و نامزد دیگرهم با دعوت از استاد دانشگاه و نماینده مجلس به تبلیغ پرداخت.
چهار نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت میدانی نداشتند یا در رسانه ها انعکاس نداشت.
خلاصه ای از سخنان و روش های تبلیغاتی هواداران این 2 نامزد انتخابات ریاست جمهوری در شهرتان ها :

** ادعای تحقیر و برکناری نیروهای انقلابی
همدان - رئیس ستاد سیدابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همدان مدعی شد که دولت یازدهم نیروهای انقلابی را تحقیر کرد.
حجت الاسلام احمدحسین فلاحی شامگاه پنجشنبه در تجمع حامیان رئیسی افزود: امروز مسافران ایرانی در فرودگاه و گمرک برخی از کشورها مورد بی احترامی قرار می گیرند و این نتیجه بی توجهی به ارزش های اسلامی و پشت گوش انداختن بیانات امام راحل است.
مجری برنامه یاد شده در همدان گفت: مردم خسته شده اند از هر آنچه طعنه، کنایه و نیش زدن است و به دنبال شخصی هستند که حداقل مالک دهان خودش باشد.

** رویکرد رمانتیک
همدان- سعید جلیلی فعال سیاسی اصولگرا که در همایش حمایت از رئیسی درهمدان سخن می گفت اعلام کرد:نشست های انتخاباتی نباید به محلی برای عملیات روانی و ترس از آنچه می خواهد پیش بیاید، تبدیل شود.
وی اظهار کرد: برخی در انتخابات نقاط ضعفی را بیان می کنند و روی آن مانور می دهند تا آرای مردمی را به سمت خود جمع کنند اما همه باید تکلیف خود را با امکانات و استعدادهای موجود در کشور روشن کرده و بگویند که در صورت پیروزی در انتخابات در چهار سال آینده چگونه می خواهند عمل کنند.

جلیلی افزود: برخی از نامزدهای حاضر در عرصه رقابت های ریاست جمهوری توفیقی در این عرصه نخواهند داشت چون رویکرد آنها قدیمی است، واقع بین نیستید و رمانتیک عمل می کنند.

** برجام و مخالفان آن و ترامپ

اهواز- عضو هیات علمی دانشگاه تهران که به هواز سرکرده بود گفت: منتقدان معتقدند برجام دستاوردی برای کشور نداشته اما مخالفت ترامپ با آن نشانه موفقیت ما در این قرارداد بین المللی است.
صادق زیباکلام پنجشنبه شب در مراسم افتتاحیه ستاد انتخاباتی جوانان و دانشجویان حسن روحانی در اهواز اظهار کرد: این حاکی از آن است که ایران تمام امتیازات را به امریکا نداده بلکه امتیازاتی گرفته که اکنون موجب موضع گیری منفی رئیس جمهوری آمریکا شده است.
وی افزود: برخی از تریبون های نماز جمعه و صدا و سیما برای تخریب دولت در زمینه برجام استفاده کردند اما یکی از مسائلی که باعث شده آن ها با برجام مخالفت کنند جریان آمریکاستیزی است.

** نزدیک بود نفت دربرابر غذا فروخته شود
بجنورد- رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه امروز شرایط برای مردم بویژه جوانان که ایده آل طلب هستند، خیلی مطلوب نیست اما مسیر حرکت، رو به جلو است و وضعیت بهتری نسبت به گذشته داریم.
علی اکبری پنجشنبه شب در آیین آغاز به کار ستاد جوانان و دانشجویان روحانی در بجنورد اظهار کرد: فراموش نکرده‌ایم که نفت نزدیک بود در برابر غذا فروش برود اما امروز با رشد اقتصاد و کنترل تورم و تک رقمی شدن آن، وضعیت بهبود یافته است.
اکبری گفت: حقوق مستمری بگیران 23 درصد در مقایسه با سال 92 افزایش یافته و دریافتی مددجویان نهادهای حمایتی از 71هزار تومان به 200 هزار تومان رسیده است. حداقل حقوق کارمندان دولت از 470 هزارتومان در سال 92 به یک میلیون و 35 هزار تومان در وضعیت کنونی و متوسط حقوق فرهنگیان از یک میلیون و 250 هزار تومان به دو میلیون و 850 هزار تومان رسیده است.
تنظیم و انتشار: غلامرضا مالک زاده
1876
کد N1685638

وبگردی