آفتاب

ایران آماده همکار‌ی‌های متنوع با لهستان در زمینه‌های مختلف است

ایران آماده همکار‌ی‌های متنوع با لهستان در زمینه‌های مختلف است

معاون وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران برای همکاری با لهستان محدویتی قائل نیست و آماده همکار‌ی‌های متنوع با لهستان در زمینه‌های مختلف است.

به گزارش ایلنا، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان که به دعوت یوآننا ورونتسکا، معاون وزارت امور خارجه لهستان و در چارچوب رایزنی‌های سیاسی به ورشو سفر کرد، روز گذشته با وی دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

ورونتسکا در این دیدار ضمن اظهار رضایت از عملکرد روابط دو کشور طی سال‌های اخیر و امیدواری به توسعه و ارتقای مناسبات در آینده، اعلام کرد: روابط ایران و لهستان بیش از 500 سال قدمت دارد و همواره دوستانه بوده است. لهستانی‌ها از ایران بخاطر پناه دادن و پذیرایی از آوارگان لهستانی در جنگ جهانی دوم خاطره و تصویر مثبت و خوبی دارند. 

معاون وزیر خارجه لهستان با بیان اینکه برای گسترش همکاری‌ها و تعاملات همه جانبه با ایران اهمیت زیادی قائل هستیم، خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر شاهد پویایی و تبادل هیأت‌ها در سطوح و زمینه‌های مختلف بوده‌ایم.

ورونتسکا عنوان کرد: برای برجام که گشایش بزرگی را در راستای ازسرگیری و گسترش همکاری‌ها فراهم کرده است، اهمیت زیادی قائلیم و شرکت‌های لهستانی مشتاق به همکاری با ایران هستند.

او تاکید کرد: در راستای تسهیل و پیشبرد بهتر همکاری‌های اقتصادی و تجاری، اقدام به تاسیس دفتر تجاری در تهران کرده‌ایم.

معاون وزیر خارجه لهستان با بیان اینکه دو کشور از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی برای ایجاد و گسترش همکاری‌ها در زمینه انرژی، نفت و گاز، مواد غذایی، پزشکی هسته‌ای، انرژی سبز، زیست محیطی، حمل و نقل دریایی، کشتی سازی، علمی و تحقیقاتی، تبادل استاد و دانشجو و فرهنگی برخوردار هستند، گفت: برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور مورد تشویق و حمایت ماست.

او با حمایت از ارائه تسهیلات بانکی و مالی برای فعالیت شرکت‌ها گفت: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی می‌تواند در جهت گسترش روابط موثر باشد.

مجید تخت‌روانچی هم با ‌اشاره به روابط خوب دو کشور اظهار داشت: ایران برای همکاری با لهستان محدویتی قائل نیست و آماده همکار‌ی‌های متنوع با لهستان در زمینه‌های مختلف است. طی سال‌های اخیر، شاهد افزایش تبادل هیأت‌ها اعم از سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، فرهنگی و علمی بین دو کشور بوده‌ایم و بعد از برجام، شرایط برای همکاری بیشتر و جدی‌تر شده است.

در این ملاقات طرفین ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات و بحران‌های منطقه‌ای مخصوصا بحران سوریه و یمن، بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها جهت یافتن راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماتیک و ارائه کمک‌های انساندوستانه تاکید کردند.

معاون وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه حضور در ورشو، با معاونان مجلس نمایندگان و مجلس سنای لهستان نیز ملاقات کرد.

 

کد N1685397

وبگردی