آفتاب

حضور دو جانباز ایرانی در سالگرد تاسیس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

حضور دو جانباز ایرانی در سالگرد تاسیس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

در بیستمین سالگرد اجرایی شدن کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و تاسیس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه دو تن از مصدومان و جانبازان شیمیایی کشورمان حضور یافتند.

به گزارش ایلنا، بیستمین سالگرد اجرایی شدن کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و تاسیس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با حضور پادشاه هلند، مقامات هلندی، روسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در لاهه هلند، سفرا و نمایندگان دائم کشورها نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از جمله علیرضا جهانگیری سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد این سازمان برگزار شد.

در این مراسم دو تن از مصدومان و جانبازان سلاح‌های شیمیایی کشورمان به عنوان سند زنده مظلومیت جمهوری اسلامی ایران و آثار دهشتناک استفاده از این سلاح‌های کشتار جمعی در جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه کشورمان حضور یافته و با وزیر امور خارجه هلند، مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و رئیس کنفرانس سالانه سلاح‌های شیمیایی دیدار و گفت‌وگو کردند.

«احمد اوزومجو» مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در این مراسم در سخنان خود بر ضرورت جهانشمولی کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی تاکید و الحاق مصر، کره شمالی، رژیم صهیونیستی و سودان جنوبی به این کنوانسیون را خواستار شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در پیام ویدئویی خود بر اهمیت جایگاه این معاهده در معاهدات خلع سلاح و مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی تاکید کرد.

برت کوندرس وزیر امور خارجه هلند در سخنان خود سوابق دهشتبار کاربرد سلاح‌های شیمیایی را مطرح کرد.

رئیس کنفرانس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نیز با اشاره به حملات شیمیایی در جهان به ویژه از حملات شیمیایی به سردشت و حلبچه یاد کرد.

مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و رئیس کنفرانس سالانه از ابتکار عمل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لاهه جهت حضور جانبازان شیمیایی ایران در این مراسم تقدیر به عمل آوردند.

کد N1685361

وبگردی