آفتاب

ساخت غرفه ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران توسط دو طراح ایرانی

ساخت غرفه ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران توسط دو طراح ایرانی

لیلا عراقیان و علیرضا بهزادى، طراحی و ساخت غرفه ایتالیا مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب را برعهده دارند.

به گزارش ایلناٰ، غلامرضا نوعی گفت: لیلا عراقیان و علیرضا بهزادى، مؤسسین شرکت دیبا، طراحی و ساخت غرفه ایتالیا مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب را برعهده دارند. این دو معمار که طراح پل طبیعت هستند پیشتر برنده جایزه معماری آقاخان در سال 2016 شده‌اند.

وی افزود: طراحی غرفه امسال ایتالیا واقع در سالن ملل نمایشگاه به‌گونه‌ای است که ضمن ایجاد فضایی جذاب برای عرضه‌ی کتاب، بازدیدکنندگان با نمادهایی از تاریخ ، ادبیات و زبان ایتالیایی آشنا می‌شوند. از این رو آن را فضایی چندمنظوره دانست. به طور کلی تجربه‌ی گذر کردن از این غرفه به مانند تجربه‌ی گشت و گذار در یک شهر کهن ایتالیایی است که در آن مردم امکان تفرج و کشف فضاها را خواهند داشت.

نوعی با اشاره به حضور یک مسئول ایتالیایی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عنوان کرد: انتیمو چزرو معاون وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری  کشور ایتالیا به عنوان سخنران مراسم افتتاحیه در راس یک هیات فرهنگی در سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور پیدا می‌کند.

سی‎اُمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

کد N1685358

وبگردی