آفتاب

"تیروژ" با اجرای مجتبی عسگری به رودکی می‌رود

"تیروژ" با اجرای مجتبی عسگری به رودکی می‌رود

گروه"تیروژ" به خوانندگی مجتبی عسگری و آهنگسازی فروزان پور‌عارف؛ کنسرتی را 10 اردیبهشت در تالار رودکی برگزار خواهد کرد.

مجتبی عسگری در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در این کنسرت که از ساعت ۲۰:۳۰ در تالار رودکی آغاز می‌شود ما برنامه‌ را در دو بخش و در دستگاه‌های سه‌گاه و همایون درنظر گرفته‌ایم.

این خواننده در ادامه افزود: ما در بخش اول کنسرت گروه"تیروژ" قطعاتی چون"مقدمه سه‌گاه"، "ساز و آواز"، "تصنیف گفتار سبز"، "ساز و آواز"، "چهارمضراب سه‌گاه"، "تکنوازی نی"، "تصنیف سرو سیمین" و "رنگِ سه‌گاه" را اجرا می‌کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: ما در بخش دوم برنامه نیز که در دستگاه همایون ساخته شده قطعات"بیابان"، "ساز و آواز"، "تصنیف اوج آرزو"، "ساز و آواز"، "بانگِ مهر"، "دونوازی"، "تصنیف خانه‌ی سودا" و "چهارمضراب همایون" روی صحنه می‌بریم.

مجتبی عسگری درباره اعضای گروه‌"تیروژ" نیز گفت: در این کنسرت فرزان پورعارف (آهنگساز، سرپرستِ گروه و نوازنده کمانچه)، علی عابدین (سنتور)، هومن قنبری (تار)، مسعود آزین (تار)، سیاوش محمدی (نی)، ساره اسداللهی (کمانچه و آلتو)، تینا لاجوردیان (عود)، سمانه گلکار (تنبک) و خود من به عنوان خواننده گروه"تیروژ" را همراهی می‌کنیم.

وی افزود: گروه موسیقی"تیروژ" در سال ٩٣ توسط فرزان پورعارف تاسیس شده و همواره دغدغه اجرای موسیقی کلاسیک ایرانی با بافت و سونوریته‌ای منحصربه‌خودش رو داشته و در برنامه سال جاریِ خود اجرای کنسرت و انتشار دو آلبوم را دارد که بیش از ٧٠ درصد مراحل ضبط آنها انجام شده است.

کد N1685265

وبگردی