آفتاب

دولت اصلاحات با کفایت روحانی در حل مساله هسته‌ای گام برداشت

دولت اصلاحات با کفایت روحانی در حل مساله هسته‌ای گام برداشت

رییس ستاد انتخابات روحانی گفت : دولت اصلاحات با سیاستگذاری خرازی و روحانی با کفایت در حل مساله هسته‌ای گام برداشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: در آستانه ورود به یک واقعه بزرگ سیاسی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران هستیم. همه تلاش‌ها را در هفته‌های اخیر برای ایجاد مشارکت حداکثری در میان همه مردم و انتقال این مفهوم که حق تعیین سرنوشت برای انتخاب بالاترین مقام اجرایی کشور برعهده مردم است، انجام دادیم.

او افزود: گاهی در اذهان این دیدگاه و سوال وجود دارد که سهم دستگاه اجرایی چقدر است و گاهی این سهم محدود فرض می‌شود. امروز مقایسه‌های روشن و مشخصی شکل گرفته است. رهبری سال‌ها است که کشور را هدایت می‌کنند ولی عنصر دولت در دوره‌هایی تغییراتی دارد. امروز همه شاخصه‌های موثر در عرصه‌های مختلف را از ابتدای انقلاب تا به امروز مشاهده می‌کنید.

رییس ستاد انتخاباتی روحانی یادآور شد: می‌توان دولت جنگ، دولت سازندگی، دولت اصلاحات توسط سیدمحمد خاتمی و دولت احمدی‌نژاد را مقایسه کرد و در چهار سال اخیر دولت توسط روحانی اداره می‌شود. با مقایسه این دولت‌ها می‌توان حضور مردم در انتخابات‌ها را مشاهده کرد. در روزهای پایانی دولت خاتمی با مساله پرونده هسته‌ای روبرو بودیم و دشمنان برای ایران پرونده‌سازی کرده بودند. دولت اصلاحات با سیاستگذاری آقایان خرازی و روحانی با کفایت در حل این مسیر گام برمی‌داشت و با وجود ادامه تحقیقات هسته‌ای، این پرونده به درستی هدایت می‌شد.

او افزود: با تغییر دولت و بی‌توجهی به خارج، پرونده‌مان نه به شورای حکام می‌رود و نه به شورای امنیت می‌رود و نه قطعنامه می‌گیریم. به عبارتی، با عدم توجه به مساله هسته‌ای و عدم تدبیر دچار واقعه صدور قطعنامه‌های وحشیانه علیه ایران شدیم که هشت سال کشور را با بحران‌های اساسی روبرو کرد.

شریعتمداری گفت: یکی از علل رشد منفی اقتصادی در دولت قبل و از دست دادن رشد اقتصادی متوسط شش درصدی به خاطر عدم توجه به تدبیر و عقلانیت بود. تورم کنترل شده توسط دولت خاتمی در دوره بعد به گونه‌ای شد که با تورم و شرایط وخیمی روبه رو باشیم به گونه‌ای که تورم ۱۱ درصدی به ۴۶ درصد رسید.

حاکم شدن فضای نه امن بلکه امنیتی در کشور، محدود شدن فعالیت در عرصه‌های سیاسی و امنیتی به دلیل عدم شرکت مردم در انتخابات حاصل این دوره بود. این موضوع مهمی است که باید به مردم انتقال داده شود و گفت که حضور شما در سرنوشت کشور تاثیر گذار است. حضور و مشارکت حداکثری موحب تداوم عقلانیت و تدبیر می شود و ضامن کشور است.

ادامه دارد...

کد N1685252

وبگردی