آفتاب

اعلام سامی 9 شهید حادثه تروریستی میرجاوه در سیستان و بلوچستان

اعلام سامی 9 شهید حادثه تروریستی میرجاوه در سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - یک منبع آگاه اسامی شهدای حادثه تروریستی شب گذشته در منطقه مرزی میرجاوه در سیستان و بلوچستان را اعلام کرد.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ستوان سوم علی پودینه، ستوان سوم محسن دایی زاده و ستوان سوم حمیدرضا جهانتیغ شهدای درجه دار مرزبانی سیستان و بلوچستان در این حادثه هستند.
وی ادامه داد: 6 سرباز وظیفه به نام های حجت کاظمی، صادق خدادادی، امیرمحمد مکاری، مهدی امینی، حسین طاهریان و معین بیانی نیز در این حادثه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
وی افزود: سربازان داوود باشتنی و مرتضی اردنی نیز در این حادثه مجروح شدند.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نیز گفت: 9 نفر از ماموران مرزبانی منطقه میرجاوه بر اثر تیرانداری اعضای گروهک جیش الظلم به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام علی موحدی راد اظهار داشت: همچنین 2 مرزبان در این حادثه مجروح شدند که یکی از آنان جراحی شده و دیگری وضعیت بهتری دارد.
وی افزود: نیروهای متخاصم پس از درگیری و به شهادت رساندن مرزبانان به عمق خاک پاکستان متواری شده اند.
دادستان زاهدان گفت: 11 نفر از ماموران مرزبانی متشکل از سه نیروی کادر و هشت سرباز وظیفه حدود ساعت 20 چهارشنبه شب در منطقه مرزی چاهندو میرجاوه به هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست ها قرار گرفتند.
وی افزود: نیروهای مرزبانی و سپاه پاسداران به همراه نیروهای امنیتی در حال بررسی حادثه و پیگیری آن هستند.
موحدی راد با اعلام اینکه محل وقوع این جنایت، منطقه مرزی دارای پوشش جنگلی است، گفت: متجاوزان گروهک جیش العدل (جیش الظلم) پس از وقوع این جنایت در نقطه صفر مرزی با استفاده از پوشش منطقه بلافاصله به عمق خاک پاکستان متواری شده اند.
میرجاوه در فاصله 75 کیلومتری شرق زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
3042** 6081 / 6075* خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد
کد N1685162

وبگردی